فونیکسریمکسبهتام

رکوردشکنی جدید بورس

ادامه اقبال بازار به خودرویی‌ها

عصر خودرو- بورس تهران بعد از گذراندن یک هفته رویایی با کسب بازدهی ۱۸ درصدی، به مسیر رو به رشد خود ادامه داد و موفق به عبور از کانال ۷۴ هزار واحدی شد.

ادامه اقبال بازار به خودرویی‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بورس تهران در ادامه مسیر افزایشی خود امروز نیز با رشد قیمت سهام شرکتها و افزایش تقاضا مواجه شد و رکوردشکنی های جدیدی ثبت کرد به طوری که شاخص بورس تهران بعد از رشد 3 هزار واحدی در هفته گذشته، موفق شد تا به کانال جدید 74 هزار واحدی وارد شود.

    به این ترتیب معاملات اولین روز هفته در حالی آغاز شد که انعقاد قراردادهای جدید با شرکتهای خارجی و خوش بینی سهامداران از بهبود وضعیت صنایع بورسی موجب شده است تا سهام شرکتها با افزایش قیمت و رشد تقاضا همراه شوند و بر این اساس یازدهمین ماه سال به عنوان ماه رویایی بورس لقب بگیرد.

    در بازار امروز در کنار مثبت شدن قیمت سهام اغلب شرکتها، شرکتهای خودرویی ، ساختمانی و فلزی از تقاضا و رشد بیشتری برخوردار شدند و با قدرت بیشتری حرکت کردند به طوری که انتشار خبرهایی در خصوص برگزاری مجمع فوق العاده شرکت سایپا و پوشش زیان انباشته این شرکت در کنار انتشار خبرهایی در خصوص پرداخت غرامت پژو به ایران خودرو موجب شد تا سهام شرکتهای خودرویی بیش از پیش با اقبال سهامداران مواجه شوند و تقاضای میلیونی خرید را مشاهده کنند.

    علاوه بر این بازار سرمایه با اقبال گسترده به گروه فلزات اساسی مواجه شد به طوری که این گروه نیز به دلیل انعقاد قرارداد جدید شرکت فولاد مبارکه با یک شرکت خارجی و اعلام برنامه افزایش سرمایه شرکت ذوب آهن در سال جاری در کنار افزایش قیمت فلزات اساسی موجب توجه سهامداران به این گروه شد.

    با این اتفاق شاخص بورس امروز با تاثیر شرکتهای کشتیرانی، ملی مس، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو، مخابرات، بانک پارسیان، نفت بهران، صنایع شیمیایی ایران و فولاد مبارکه 419 واحد رشد کرد و در کانال 74 هزار و 103 واحد متوقف شد.

    در بازار امروز اغلب شرکتهای خودرویی به خصوص شرکتهای سرمایه گذاری رنا، سرمایه گذاری سایپا از تقاضای چشمگیر 200 میلیونی برخوردار شدند و بیشترین تقاضای خرید بازار را از آن خود کردند؛ در کنار آنها شرکتهای تجارت الکترونیک پارسیان، ایران خودرو، سایپا دیزل، ایران خودرو دیزل و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو از شرکتهایی بودند که بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند.در این میان شرکتهای فولاد خراسان، پتروشیمی فارابی، سیمان فارس و خوراک دام پارس از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

    در بازار امروز نیز مجددا ارزش و حجم معاملات بالا رفت و نقدینگی جدید وارد این بازار شد به طوری که در معاملات امروز بیش از 170 میلیون سهم به ارزش 374 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به 317 هزار میلیارد تومان رسید.

    روند مثبت بورس در حالی از 15 دی ماه و اجرایی شدن برجام آغاز شده است که با افزایش قیمت سهام شرکت‌ها و ورود نقدینگی جدید به این بازار به نظر می رسد روند صعودی آرام خود را در روزهای آینده نیز دنبال کند و بعد از مشخص شدن آثار قراردادهای خارجی جدید شرکتها و همچنین اعلام بودجه سال آینده این مسیر را تداوم بخشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو