فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش خبر داد

توزیع گازوئیل یورو٤ تا شعاع ۱۰۰کیلومتری استان‌های تهران و البرز

عصر خودرو- معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش اعلام کرد که با توجه به نقش گازوئیل در افزایش ذرات معلق در هوای تهران و البرز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، بزودی شعاع توزیع این فرآورده نفتی با استاندارد یورو ٤ به شعاع ۱۰۰ کیلومتری اطراف این دو استان توسعه می یابد.

توزیع گازوئیل یورو٤ تا شعاع ۱۰۰کیلومتری استان‌های تهران و البرز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عباس کاظمی با بیان این که در بسیاری از شهرهای کشور در آذر ماه امسال بنزینی با کیفیت فراتر از یورو ٤ عرضه شده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از استمرار عرضه بنزین یورو ٤ در کل کشور با تغییر کاتالیست در پالایشگاهها، بنزین با استاندارد یورو ٥ عرضه خواهد شد.

    وی با اشاره به این که میزان گوگرد موجود در بنزین یورو ٤ و یورو ٥ به ترتیب 40 PPM و 10 PPM است، گفت: در ٦ ماه گذشته میانگین مقدار گوگرد موجود در بنزین توزیع شده در کلانشهرهای کشور ١٥ PPM بوده است.

    معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش با یادآوری این که توزیع بنزین یورو ٤ در استانهای تهران و البرز همزمان آغاز شده است، گفت: با توجه به نقش سوخته شدن گازوئیل در افزایش ذرات معلق در هوای تهران و البرز بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بزودی شعاع توزیع این فرآورده نفتی به شعاع 100 کیلومتری اطراف این دو استان توسعه می یابد.

    کاظمی هدف از توزیع گازوئیل در شعاع100 کیلو متری اطراف دو استان البرز و تهران را کاهش ذرات معلق در هوای این دو استان دانست و به پایگاه خبری وزارت نفت گفت: خودروهای سنگین وارد شده به این دو استان با استفاده از سوخت یورو ٤، هنگام عبور و رفت و آمد در این استانها کمتر آلودگی ایجاد خواهند کرد.

    وی گفت: هم اکنون به طور میانگین ١٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در پالایشگاه نفت اراک، هفت میلیون لیتر در پالایشگاه اصفهان و یک میلیون لیتر در پالایشگاه نفت تبریز تولید می شود و تا فصل بهار سال آینده میزان تولید از ٢٤ میلیون لیتر به ٢٧ میلیون لیتر افزایش می یابد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو