فونیکسریمکسبهتام

غرش شیر ۳ستاره ایتالیایی در ایران

عصر خودرو: ساعت ۱۸ عصر روز جمعه مورخ شانزدهم بهمن‌ماه جاری، سالن همایش‌های صداوسیما میزبان مراسم رونمایی و معرفی یکی از قدیمی‌ترین برندهای موتورساز جهان برای ورود به بازار ایران بود.

غرش شیر ۳ستاره ایتالیایی در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کمپانی ایتالیایی Benelli که سال 1911 میلادی در شهر بیزاروی ایتالیا فعالیتش را شروع کرد، در سال 2011 میلادی نخستین موتورساز جهان بود که جشن تولد صدسالگی‌اش را می‌گرفت. حالا این برند اصیل و باکیفیت ایتالیایی به بازار ایران آمده و نمایندگی انحصاری خود را به شرکت نیکران موتور پاسارگاد داده است.
شرکت نیکران‌موتور فعلا 7 موتورسیکلت بنلی را به ایران آورده که همگی آن‌ها از سال 95 فروش قطعی خواهند داشت. محصولات بنلی در ایران شامل یک موتورسیکلت 150سی‌سی، 2موتورسیکلت 250سی‌سی، 2موتورسیکلت 600سی‌سی و همچنین 2موتورسیکلت 1130سی‌سی است. درمیان محصولات بنلی تنها مدل‌های 1130سی‌سی مستقیما از ایتالیا وارد شده و مابقی مدل‌ها از خط‌تولید بنلی در کشور چین به ایران آمده‌اند. 
ارزان‌ترین محصول بنلی برای بازار ایران موتورسیکلت TnT 15 با انجین 150سی‌سی کاربراتوری است که در صورت عرضه احتمالا قیمتی کمتر از 7میلیون تومان دارد. دومین محصول ارزان بنلی در ایران، 2موتورسیکلت 250سی‌سی انژکتوری هستند که یکی TnT 25 نام داشته و انجین تک‌سیلندر دارد و دیگری TnT 250 با انجین 2سیلندر است. هردوی این موتورسیکلت‌ها دارای ترمزهای دیسکی بوده و در 4رنگ مختلف عرضه می‌شوند. قیمت این‌دو موتورسیکلت نیز از 9 تا حدود 16میلیون تومان متغیر است.
در کلاس 600سی‌سی، بنلی با دو موتورسیکلتTnT 600  و همچنین TnT 600 GT به ایران آمده؛ مدل TnT 600 در کلاس نیکدها طراحی شده، 3رنگ داشته و از انجین 3سیلندر 82 اسبی بهره می‌برد. اما مدل TnT 600 GT در کلاس ادونچرها بوده، 4رنگ داشته و مجهز به انجین 4سیلندر است. قیمت تخمینی هردوی این موتورسیکلت‌ها مابین 30 تا 40میلیون تومان است.
در کلاس 1130سی‌سی نیز بنلی یک ادونچر و یک نیکد خود در اختیار مشتریان ایرانی‌اش قرار داده که هردو برخلاف محصولات دیگر بنلی که به ایران آمده، ساخت ایتالیا هستند. در این کلاس، ادونچر بنلی با نام TRE 1130K و با انجین 3سیلندر 125 اسبی حضور داشته. نسخه نیکد آن نیز TnT 1130R است که همان انجین را داشته اما قدرتش تا 158 اسب افزایش یافته. هردوی این مدل‌ها احتمالا کمتر از 60میلیون تومان هستند.
علاوه‌بر این‌ها شرکت نیکران‌موتور درصدد است تا یک اسکوتر 150سی‌سی کاربراتوری و همچنین یک اسکوتر 250سی‌سی انژکتوری را هم از برند بنلی وارد بازار ایران کند.
همچنین شرکت نیکران‌موتور در کنار محصولات بنلی، 2موتورسیکلت 150سی‌سی در کلاس استاندارد (استریت) نیز از کمپانی مجارستانی Keeway را هم به بازار ایران آورده که فروش هردوی آن‌ها با قیمتی کمتر از 4میلیون تومان برای سال 95 قطعی است.
در پایان باید این نکته را یادآوری کرد که مراسم رونمایی محصولات بنلی علاوه‌بر مدیران نیکران‌موتور، برخی از مدیران شرکت بنلی و همچنین مسئولینی از شرکت‌ تایرسازی پیرلی ایتالیا (تامین‌کننده انحصاری تایرهای بنلی) و شرکت زنجیرسازی RK ژاپن (تامین‌کننده انحصاری زنجیر موتورسیکلت‌های بنلی) نیز حضور داشتند. این مراسم با قرعه‌کشی جوایزی ارزنده برای مهمانان از جمله یک دستگاه موتورسیکلت بنلی TNT 15 و نهایتا با اجرای کنسرت 40دقیقه‌ای در واپسین ساعات روز شانزدهم بهمن‌ماه به اتمام رسید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو