فونیکسریمکسبهتام

پایین بودن تعرفه واردات قطعات خودرو از مشکلات این صنعت است

عصر خودرو- رئیس انجمن قطعات خودرو گیلان تعرفه بسیار پایین واردات قطعات خودرو در ایران را از مشکلات جدی این صنعت دانست و گفت: برخی قوانین به نفع وارد کنندگان قطعات خودرو است.

پایین بودن تعرفه واردات قطعات خودرو از مشکلات این صنعت است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، شاهین علیجانی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌خصوصی در سالن اجتماعات اداره کل اقتصاد و امور دارایی گیلان اظهار کرد: در گیلان 32 واحد صنعتی قطعات خودرو فعالیت دارند.

    وی شرکت‌های فومن‌شیمی، فرآوری ساخت، پایا‌کلاچ، شرکت پلاستیک گیلان و... را از جمله واحدهای صنعتی در زمینه قطعات خودرو در این استان عنوان کرد.

    این مسئول گیلان را در تأمین پخش قطعات خودرو دارای رتبه سوم کشوری پس از تهران و اصفهان ذکر کرد و گفت: قطعات خودرو بر خلاف صنعت خودرو که با حمایت‌های بخش دولتی در حاشیه امنیت قرار دارد، مغفول مانده است.

    وی تعرفه بسیار پایین واردات قطعات خودرو در ایران را از مشکلات جدی این صنعت عنوان کرد و گفت: قوانین به نحوی به نفع وارد کنندگان قطعات خودرو است.

    علیجانی‌پور با بیان اینکه حدود 50 برند چینی در بازار رقابت قطعات خودرو در ایران جولان می‌دهند، تصریح کرد: چین عرصه را بر رقبای ترکی و ایرانی بسته است.

    وی با تصریح بر اینکه قوانین ایران به کمک چین آمده است، ادامه داد: تعرفه واردات قطعات خودرو در بسیاری از شرکت‌های چینی 8 تا 15 درصد است که از طریق مناطق آزاد این مقدار تعرفه کاهش پیدا می‌کند و به چهار تا 7 درصد عوارض وارداتی می‌رسد.

    رئیس انجمن قطعات خودرو گیلان گفت: تولید کننده قطعات خودرو در ایران باید 13 درصد ارزان‌تر از تولید کننده داخل چین تولید کند تا بتواند در تهران رقابت کند.

    وی خواستار بررسی مسئولان و حمایت دولت از صنعت تولید قطعات خودرو ایران شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط