فونیکسریمکسبهتام

چگونه با اتوبوس سفر راحتی داشته باشیم؟

عصر خودرو- برخی از افراد از سفر با اتوبوس پرهیز می‌کنند چرا که فکر می‌کنند سفر راحتی نیست و به دردسرهایش نمی‌ارزد. اما بهتر است بدانید که سفر با اتوبوس یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه‌های سفر است و با کمی برنامه‌ریزی از قبل می‌توانید کاری کنید که سفری راحت‌تر داشته باشید و جنبه‌های منفی سفرهای طولانی با اتوبوس را کاهش دهید. با کجارو همراه باشید.

چگونه با اتوبوس سفر راحتی داشته باشیم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صبحانه آنلاین، در سراسر دنیا، استفاده از اتوبوس، یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای سفر است. استفاده از اتوبوس برای سفرهای برون‌مرزی یا از شهری به شهر دیگر، برایتان بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود اما دلایلی وجود دارد که موجب می‌شود افراد تمایلی به سفر با اتوبوس نداشته باشند.

    بر خلاف پرواز با هواپیما یا استفاده از قطار، سفر با اتوبوس بسیار طولانی‌تر است و چندان راحت نیست. همین دلایل باعث می‌شود که اکثر افراد هرگز از اتوبوس برای مسافرت استفاده نکنند.

    کسانی که با اتوبوس سفر کرده‌اند، به خوبی می‌دانند که باید برنامه‌های خود را با رانندگان اتوبوس تنظیم کنند. حتی برای استفاده از سرویس بهداشتی!

    هواپیما‌ها دارای سرویس بهداشتی تمیز و قابل استفاده هستند اما اتوبوس‌ها معمولا چنین امکاناتی ندارند. البته برخی از اتوبوس‌های بین شهری هم پیدا می‌شوند که سرویس بهداشتی داشته باشند اما معمولا تمیز نیستند و احتمالا شما ترجیح خواهید داد تا زمانی که ضروری نباشد، از آنها استفاده نکنید.

    پس، زمانی که به سرویس بهداشتی نیاز دارید یا می‌خواهید برای خرید خوراکی و نوشیدنی پیاده شوید یا نیاز دارید کمی پاهای خود را بکشید، باید منتظر بمانید تا راننده‌ی اتوبوس زمان مناسب برای استراحت و توقف را اعلام کند. البته رانندگان اتوبوس خیلی نمی‌توانند توقف کنند یا زمان توقف را طولانی کنند چرا که در ساعت‌های مشخص و برنامه‌ریزی شده باید به مقاصد مورد نظر برسند.

    خودتان را از قبل آماده کنید

    همین توقف‌های کم اتوبوس‌ها باعث می‌شود که این نکته را همیشه مد نظر داشته باشید. زمانی که با اتوبوس سفر می‌کنید خوراکی و نوشیدنی مورد نیاز خود را حتی بیشتر از نیازتان به همراه داشته باشید. هر زمان که توقف کردید، می‌توانید مجددا مواد مورد نیاز خود را تهیه کنید.

    در سفرهای طولانی با اتوبوس بهتر است که بیشتر از مقدار نیاز خود غذا و آب همراه ببرید. در شرایط بحرانی و ناخواسته می‌توانید مواد غذایی اضافه را با همسفران خود که از قبل به فکر نبوده‌اند، تقسیم کنید.

    صندلی خود را با دقت انتخاب کنید

    یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در سفر با اتوبوس با آن مواجه شوید، شلوغی اتوبوس است. به خصوص زمانی که تنها سفر می‌کنید ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که مجبور شوید تمام طول مسیر را در کنار یک فرد غریبه بگذرانید. این غریبه ممکن است کم‌حرف یا پرحرف، مرتب یا کثیف و شلخته باشد. ممکن است سر جای خود بنشیند یا حتی جای شما را هم بگیرد.

    سفر راحت با اتوبوس

    گاهی اوقات این امکان وجود دارد تا صندلی را خودتان انتخاب کنید و در کنار یک همسفر قابل‌تحمل‌تر بنشینید. اگر خوش‌شانس باشید و ابتدای مسیر سوار شوید، می‌توانید در ردیف‌های خالی بنشینید. البته بعد از اینکه اتوبوس شلوغ شود، دیگر نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که چه کسی کنار شما قرار خواهد گرفت.

    زمانی که دیدید اتوبوس کم کم شلوغ‌تر می‌شود، می‌توانید جای خود را عوض کنید و خودتان در کنار فردی بنشینید که فکر می‌کنید راحت‌تر با او کنار می‌آیید.

    با استفاده از بالش‌های بادی و قابل حمل، سفری راحت داشته باشید

    بسیاری از افراد برای سفر با اتوبوس، بالش و پتو به همراه می‌آورند که ایده‌ی بسیار خوبی است. البته هر چه وسایلی که همراه خود می‌برید، سبک‌تر باشند، سفر راحت‌تری خواهید داشت. در صندوق اتوبوس‌ها معمولا جای کافی برای نگهداری چمدان‌های بزرگ و سنگین وجود ندارد. بنابراین محصولات متعددی طراحی شده‌اند که برای سفر راحت در اتوبوس و سایر وسایل نقلیه طراحی شده‌اند. یکی از این نمونه‌ها، بالش‌های بادی است. این بالش‌ها زمانی که باد نداشته باشند حتی در کیف دستی هم قابل حمل‌و‌نقل هستند و جای زیادی را نمی‌گیرند اما با کمک آنها می‌توانید سفر راحت‌تری داشته باشید.

    در مورد پتو نیز هر چه کوچک‌تر باشند، بهتر است. البته راحتی و گرمای آنها را هم در نظر بگیرید. می‌توانید از حوله‌های سفری هم به جای پتو استفاده کنید. چرا که سبک و قابل حمل هستند و زمانی که از آنها به عنوان حوله استفاده نمی‌کنید، به خوبی می‌توانند جایگزین پتو شوند.

    اتوبوس‌های درجه یک انتخاب کنید

    همه‌ی اتوبوس‌ها در یک سطح قرار ندارند. به خصوص در کشورهایی که سفر با اتوبوس رایج‌تر است، معمولا اتوبوس‌ها به لحاظ امکاناتی که در اختیار مسافران می‌گذارند، درجه‌بندی دارند. زمانی که از اتوبوس برای سفرهای خارجی استفاده می‌کنید، بهتر است خطوط اتوبوسرانی بهتری را انتخاب کنید تا هم به لحاظ امنیت و هم امکانات خیالتان راحت باشد.

    اتوبوس‌های بهتر، طبعا گران‌تر هستند اما باز هم قیمت‌شان به بلیط هواپیما نمی‌رسد. خطوط اتوبوسرانی بهتر معمولا توقف‌های بیشتر، صندلی‌های راحت‌تر و امکانات بهتری دارند.


    برای داشتن یک سفر راحت، همیشه نیاز نیست که هزینه‌ی زیادی بپردازید. با کمی برنامه‌ریزی از قبل می‌توانید سفری خوشایند و لذت‌بخش و در عین حال راحت و امن، با اتوبوس داشته باشید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو