فونیکسریمکسبهتام

توصیه مدیرعامل لیزینگ به بازار خودرو

پیشنهاد راه‌اندازی لیزینگ برون مرزی

عصر خودرو- رییس هیات مدیره انجمن لیزینگ ایران معتقد است: لیزینگ برون مرزی مدل خوبی است تا بتوان دو صنعت خودروسازی و مسکن را رونق بخشید.

پیشنهاد راه‌اندازی لیزینگ برون مرزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، محمد کاظم  با اشاره به انعقاد قراردادهای خودروسازی شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های خارجی نظیر پژو و تاثیر آن بر بازار خودروهای داخلی و وضعیت لیزینگ‌ها اظهار کرد: بارها به لیزینگ‌ها، تولید کنندگان و صنعتگران توصیه شده است که در کنار خرید تجهیزات و ماشین‌آلات خارجی، دانش مهندسی فروش و راه‌های فروش نیز آموزش دیده شود.

    وی افزود: در دانش مهندسی فروش باید آموخت که تولید کنندگان برتر نیز از ابزار لیزینگ بهره می‌برند، بنابراین بستگی دارد که در کنار این قراردادها نقش لیزینگ پر رنگ است. در صورتی که در کنار تولیدات و لیزینگ‌های داخلی، لیزینگ برون مرزی نیز راه‌اندازی شود، به این معنی که منابع مالی این موضوع فاینانس شود، قطعا صنعت لیزینگ در داخل کشور نه تنها رونق می‌گیرد، بلکه می‌تواند نقش موثری در کاهش نرخ سود بانکی داشته باشد.

    کاظم با بیان اینکه لیزینگ‌ها می‌توانند به صنعت خودرو و به طور کلی به صنایع کشور کمک کنند، تصریح کرد: لیزینگ‌ها می‌توانند صنایع کشور را در همه زمینه ها کمک کنند. به طور مثال به تازگی ایران توانسته از همین روش فروش لیزینگی برای ناوگان هوایی لیزینگ خریداری کند. به این معنی که مالکیت در دراز مدت رخ می‌دهد اما خدمت از فردای روز قرارداد اجرایی می‌شود.

    رییس هیات مدیره انجمن لیزینگ ایران گفت: با پرداخت درصدی از مبلغ کالا و پرداخت مابقی در درازمدت، می‌توان بسیاری از صنایع را رونق بخشید، در جریان اخیر خرید هواپیما برای ناوگان هوایی کشور؛ در صورتی که هواپیماهای مذکور به صورت نقد خریداری می‌شد، حجم زیادی از سرمایه کشور تلف می‌شد، اما در حال حاضر هواپیماهای مورد نیاز کشور با کمترین پرداختی خریداری شده است.

    به گفته کاظم، در جریان این خرید مقرر شده است طی‌سال‌های آینده از محل درآمد این تعداد هواپیما، اقساط خود را پرداخت کنند که خرید لیزینگی یکی از راهکارهای نوسازی ناوگان حمل و نقل محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به پیشنهاد لیزینگ‌ها به وزارت صنعت و بانک مرکزی افزود: طی صحبت‌های صورت گرفته با وزارت صنعت و بانک مرکزی از این دو نهاد خواسته شده است که سیاست های انقباضی را نسبت به راه‌اندازی و توسعه صنعت لیزینگ بردارند که از این موضوع در هر دو نهاد استقبال شده است.

    رییس هیات مدیره انجمن لیزینگ ایران افزود: در صورتی که سیاست‌های انقباضی تعیین نرخ، مجوزهای محدود کننده و سخت از سرراه لیزینگ‌ها برداشته شود چرا که بازار صنعت لیزنگ توسعه یابد.

    وی گفت: در حال حاضر بازار لیزینگ در کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته حجم کوچکی را در اختیار دارد. در صورتی که بتوان بازار صنعت لیزینگ را از 35بنگاه مجوزدار افزایش داد و به نحوی بنگاه‌های غیر مجاز را بررسی کرد، این صنعت نیز موفق‌تر عمل خواهد کرد.

    کاظم تاکید کرد: حتی اگر هزار لیزینگ غیر مجاز را که نشان از تقاضای زیاد دراین صنعت است را بتوان بررسی کرد و به نحوی آن‌ها را در مسیر قانونی خود قرار داد، بار بزرگی از دوش دولت برداشته خواهد شد.

    رییس هیات مدیره انجمن لیزینگ ایران اظهار کرد: بسته خروج از رکود دولت، راه‌اندازی بازار اعتباری و بدهی بود، وزیر اقتصاد به دنبال این است که بازار اعتباری و بدهی را توسعه دهد. مبنا و پایه اصلی این تفکر تنها از دست لیزینگ‌ها بر می‌آید، به این معنی که ایران می‌تواند مشابه سایر کشورهای پیشرفته از این ابزار استفاده کنند.

    وی افزود: لیزینگ‌ها به صورت خاص می‌توانند در بخش صنعت و مسکن به صورت ویژه وارد شوند. اما اجرای این فعالیت‌ها مستلزم این است که بازار صنعت لیزینگ در کشور در اقتصاد ملی افزایش یابد.

    به گفته کاظم، به نظر می‌رسد این روش در کشور رو به راه است اما باید سرعت بیشتری به آن بخشیده شود.

    رییس هیات مدیره انجمن لیزینگ ایران تصریح کرد: یکی از مدل‌های مشاهده شده موفق در سایر کشورها اجرای لیزینگ مسکن است. به طور مثال انبوه‌سازان خارجی و بانک‌های خارجی لیزینگ برون مرزی دارند. لیزینگ برون مرزی می‌تواند با بانک ها مشارکت کند تا در این زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد تا لیزینگ‌ها نیز در کنار این افراد فروش اقساطی و اجاره به شرط تملیک را راه‌اندازی کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو