فونیکسریمکسبهتام

تحویل تاکسی های نو از اسفند امسال شروع می شود

عصر خودرو- سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شهرهای کشور گفت: تحویل خودروهای نو به تاکسی دارانی که در طرح تعویض و جایگزینی ۹۰ هزار تاکسی فرسوده ثبت نام می کنند از اسفند امسال آغاز می شود.

تحویل تاکسی های نو از اسفند امسال شروع می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، مهران کفاش اظهار کرد: تحویل این تاکسی ها با هشت هزار دستگاه شروع می شود و بر اساس هماهنگی انجام شده با ایران خودرو در فروردین سال آینده، هفت هزار دستگاه و بعد از آن از اردیبهشت تا شهریور نیز ماهانه 15 هزار دستگاه خودروی نو، تحویل متقاضیان می شود.
    به گزارش ایرنا ، ثبت نام برای طرح تعویض و جایگزینی 90 هزار تاکسی فرسوده از دیروز ، 12 بهمن شروع شد و تا 21 ماه جاری ادامه دارد.
    به گفته کفاش، خودروهائی تاکسی فرسوده محسوب می شوند که عمر آنها بیش از 10 سال باشد و مطابق برنامه ریزی های انجام شده، مالکان تاکسی های فرسوده طی 10 روز (12 تا 21 بهمن) با توجه به شماره پلاک خودروی خود از طریق دفاتر پیشخوان دولت می توانند ثبت نام کنند.
    وی تصریح کرد: افرادی که رقم آخر پلاک خودروی آنان عدد 2 است و بر اساس اعلام قبلی، روز دوشنبه 12 بهمن زمان ثبت نام آنان بود؛ اما به دلیل برخی مشکلات، موفق به ثبت نام نشدند، یک روز دیگر جهت نام نویسی برای آنان اختصاص خواهد یافت که زمان یاد شده متعاقبا اعلام می شود.
    وی تاکید کرد: ثبت نام پلاک های دیگر مانند برنامه اعلام شده سابق است و تغییری درآن ایجاد نشده است .
    سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی در شهرهای کشور گفت: براین اساس، ثبت نام خودروهائی که رقم آخر پلاک آنها عدد 3 است روز سه شنبه انجام می شود و نیز مراجعه روز چهارشنبه، 14 بهمن به این دفاتر هم برای خودروهائی تعلق دارد که رقم آخر پلاک آنها عدد 4 است.
    وی ادامه داد: دارندگان خودروهائی که رقم آخر پلاک آنها عدد 5 باشد نیز روز پنجشنبه 15 بهمن به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و ثبت نام می کنند.
    کفاش افزود:مالکان تاکسی هائی که رقم آخر پلاک آنها عدد 6 است، روز هفدهم ، آنها که رقم آخر پلاک خودروشان عدد7 است روز هجدهم و پلاک های ختم شده به رقم 8 هم روز 19 بهمن مراجعه داشته باشند؛ ضمن اینکه ثبت نام خودروهائی که آخرین رقم پلاک آنها 9 و یک است به ترتیب طی روزهای 20 و 21 بهمن انجام می شود.
    وی خاطر نشان کرد: خودروهای جایگزین، شامل سمند EF7 و پژو 405 GLX مجهز به مخزن CNG با امکان پیمایش حداقل 300 کیلومتر در هر بار سوخت گیری، GPS برای اندازه گیری پیمایش تاکسی و تاکسیمتر برای اعلام کرایه جا به جایی مسافران است.
    کفاش تاکید کرد: براساس برنامه ریزی، وام 20 میلیون تومانی با نرخ 16 درصد و برای دوره بازپرداخت چهارساله که ماهانه حدود 570 هزار تومان قسط بازپرداخت تعیین شده است به رانندگان تاکسی تعلق می گیرد؛ همچنین مبلغ پنج میلیون تومان هم از طرف دولت برای اسقاط خودروی فرسوده تعلق می گیرد و مانده مبلغ خودرو را تاکسیران، پرداخت خواهد کرد.
    سخنگوی طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت بر عهده تاکسیران است ،گفت: مبلغ تعیین شده 86 هزار ریال برای اشخاص حقیقی و 94 هزار ریال برای اشخاص حقوقی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو