فونیکسریمکسبهتام

بازگشایی راه چهار روستای تکاب پس از پنج روز از محاصره برف

عصر خودرو- راه دسترسی چهار روستایی سخت گذر تکاب که پنج روز در محاصره برف قرار داشتند، با تلاش راهداران و ستاد مدیریت بحران این شهرستان روز شنبه بازگشایی شد.

بازگشایی راه چهار روستای تکاب پس از پنج روز از محاصره برف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، فرماندار تکاب اظهار کرد: این روستاها شامل آق اتاق، آرپا چایی، جیدا قیه و عربشاه اوریات در 65 کیلومتری تکاب است که با جمعیتی بیش از یکهزار نفر از پنج روز گذشته به علت بارش برف و کولاک شدید در محاصره برف قرار داشتند.
    «ایرج ثقفی» افزود: راه دسترسی این روستاها به تکاب به طول 20 کیلومتر در حدفاصل سه راهی معدن زرشوران تا روستای عربشاه اوریات به علت کولاک شدید مسدود شده بود که با تلاش 72 ساعته راهداران با وجود کولاک شدید و محدودیت امکانات راهداری بازگشایی شد.
    وی بیان کرد: ارتفاع برف در جاده های دسترسی به این روستاها از یک تا چهار متر می رسید که همین مساله با وجود کولاک شدید، بازگشایی مسیرهای مسدود شده را با مشکل مواجه کرده بود.
    وی گفت: در بازگشایی مسیرهای مسدود شده روستاهای تکاب از ماشین آلات برف روبی کارخانه طلای زرشوران نیز که در نزدیکی این روستاها واقع شده، استفاده شد.
    وی اضافه کرد: در مدت انسداد راه های روستایی تکاب، یک کودک دو ساله از اهالی روستای آق اتاق که به علت بیماری دچار تب شدید شده بود، با تلاش راهداران شهرستان تکاب توسط یک دستگاه خودروی مسافربری روستایی بلافاصله به بیمارستان شهدای تکاب منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفت.
    روستاهای آق اتاق، آرپا چایی، جیدا قیه و عربشاه اوریات از توابع بخش تخت سلیمان در دورترین فاصله از مرکز شهرستان و در 65 کیلومتری شهر تکاب در منطقه ای برف گیر و سخت گذر واقع شده اند و هنگام بارش شدید برف ارتباط این روستاها با مرکز شهرستان تکاب قطع می شود.
    فاصله این روستاها با شهرستان چهار اویماق در استان آذربایجان شرقی 52 کیلومتر است که نزدیکترین فاصله این روستاها با مناطق شهری محسوب می شود.
    شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در منطقه ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی و در فاصله 309 کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو