فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران:

همایش صنعت خودرو نقطه ی عطفی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است

عصر خودرو- دکتر امیرحسن کاکایی گفت : هدف اصلی همایش بین المللی صنعت خودرو ، فعالیت اقتصادی است و بزرگان صنعت خودرو و سرمایه گذاران در این همایش حضور خواهند یافت.

همایش صنعت خودرو نقطه ی عطفی برای حضور سرمایه گذاران خارجی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، امیرحسن کاکایی عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، با بیان مطلب فوق، گفت: جای امیدواری است که با برداشتن تحریمها ، خودروسازان برتر در سطوح بالای مدیریتی در همایش مذکور حضور یابند و به تعمیق روابط و مناسبات کمک زیادی خواهد شد.

    وی افزود: به طور کلی مناسبات و مذاکرات با خودروسازان خارجی توسط سایپا، ایران خودرو و سایر خودروسازان در حال انجام است ولی همایش صنعت خودرو ، فرصت مناسبی است تا بزرگان صنعت خودرو نسبت به سرمایه گذاری در کشورمان در تعامل با خودروسازان داخلی مذاکرات مفیدی داشته باشند. در واقع همایش بین المللی صنعت خودرو نقطه ی عطفی در سرمایه گذاری صنعت خودرو و صنعت قطعه سازی است.

    عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به سیاست های وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: در یکی دوسال اخیر این وزارتخانه 3 شرط اساسی و کلیدی را برای تمامی مذاکرات با خودروسازان دنیا مورد تاکید قرار داده است که شامل: سرمایه گذاری مستقیم در کشور ، انتقال فناوری برای داخلی سازی و صادرات می باشد.

    امیرحسن کاکایی خاطرنشان کرد: به طرف های خارجی تاکید شده است با در نظرگرفتن این سه شرط برای سرمایه گذاری مالی به ایران بیایند علاوه بر آن ، فناوری در بخش خطوط تولید و فناوری طراحی محصول را نیز انتقال دهند.

    وی به ضرورت تعامل ملی در بین سازمان ها و وزارت خانه های کشور در حوزه ی صنعت خودرو اشاره نمود و گفت: انتظار می رود به واسطه ی برگزاری همایش صنعت خودرو  ضمن تقویت مناسبات خارجی با خودروسازان و سرمایه گذاران، در بخش داخلی نیز به همگرایی ملی و همدلی بیشتر دستگاهها و سازمان های مربوطه برسیم و به دنبال رفع موانع پنهان که معمولا جلوی ادامه و تعمیق مذاکرات و تعاملات را می گیرد ، باشیم.

    کاکایی گفت: در گذشته تاخیر زمانی در اجرای قراردادها با طرف های خارجی برای ارائه ی محصول ، داخلی سازی و صادرات آن باعث شده است تا مردم ثمره ی این قراردادها را به موقع حس نکنند.

    وی افزود: علاوه بر تاخیر زمانی، ابهام در قوانین داخلی گاهی منجر به طولانی شدن قراردادهای انتقال تکنولوژی شده است و همایش بین المللی صنعت خودرو فرصتی است تا با همفکری و تعامل با خارجی ها و سازمان ها و خودروسازان داخلی این مشکلات برطرف گردد.

    عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به نقش سایپا در برگزاری همایش گفت: خودروسازان داخلی در هر فعالیت ملی حوزه ی خودرو باید حضور داشته باشند. با توجه به هجمه های اخیر، خیلی ها سعی کردندکه به خودروسازان داخلی ضربه بزنند. خوشبختانه سایپا با عملکرد مناسب در بخش ارائه ی محصولات جدید و انواع روش های فروش ، حرکت های بزرگی انجام داده است و این بسیار مایه ی خرسندی است . همچنین برگزاری همایش صنعت خودرو با کمک سایپا و ایران خودرو در حال پیگیری و انجام است.

    کاکایی در خصوص آینده ی صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو با چالش های جدی رو به روست از طرفی مدیران و متخصصان این صنعت نیز خیلی باتجربه تر شده اند و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش شرط های اساسی در خصوص ارتباطات و مذاکرات با خودروسازان برتر دنیا در نظر گرفته است و بر این اساس شاهد تحولات مثبت و بزرگ در صنعت خودرو خواهیم بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط