فونیکسریمکسبهتام

رئیس جمهور پیش از عزیمت به ایتالیا:

امضای قراردادهای مربوط به خودرو در فرانسه

عصر خودرو- رئیس جمهور گفت:در زمینه خودرو، قراردادهای مهمی در دست تهیه است که احتمالا در این سفر امضا می شود.

امضای قراردادهای مربوط به خودرو در فرانسه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صدا و سیما،‌ رئیس جمهور قرار است در ایتالیا با مقامات، سرمایه گذاران و همچنین با پاپ در واتیکان دیدار و گفتگو کند و سپس روز چهارشنبه رم را به مقصد پاریس ترک و با مقامات، فعالان اقتصادی رسانه های فرانسوی دیدار و گفتگو کند.
    رئیس جمهور پیش از عزیمت به ایتالیا در فرودگاه مهرآباد تهران و در جمع خبرنگاران گفت: این سفر در شرایط پسا برجام و پسا تحریم انجام می شود و از این جهت، مقطع تاریخی مهمی است.
    وی گفت: روابط ما با کشورهای اروپایی مخصوصاً برخی از کشورهایی که روابط ما با آنها صمیمانه است روابط دوستانه ای در گذشته داشتیم مثل ایتالیا و فرانسه و الان نیز می خواهیم با آنها روابط خوبی داشته باشیم.

    رئیس جمهور افزود: کارآفرینها و بخشهای اقتصادی ما با این کشورها آشنا هستند و ما در این سفر 4 روزه دو سند مهم  را مورد بررسی و توافق قرار می دهیم که  نقشه راه است.
    آقای روحانی تصریح کرد: این نقشه راه در میان مدت و بلند مدت هم با ایتالیا هم با فرانسه است.
    وی افزود: مسئله دومی که در این سفر مورد بررسی قرار می گیرد بیمه صادراتی هستند که تضمین می کنند و این برای ما مهم است مذاکرات و تفاهم در این زمینه هم در ایتالیا و هم در فرانسه انجام خواهد شد.
    رئیس جمهور گفت: موضوع بعدی مربوط به سرمایه گذاری است؛ بخشهای مختلف ما در این زمینه آماده هستند که شرکتها و موسسات اقتصادی به ایران بیایند سرمایه گذاری بکنند.
    رئیس جمهور افزود: این سرمایه گذاری هم برای رشد اقتصادی ما در قالب برنامه ششم توسعه مهم است هم برای اشتغال ما.
    رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مسئله فناوری نیز برای ما بسیار اهمیت دارد چون کشور ما به مراتب بیش از گذشته آماده جذب فناوری های مدرن است و به دلیل اینکه خود ما در زمینه فناوری حرکتهای خوبی داشتیم پیشرفتهای بسیار خوبی را هم در آینده بدست می آوریم.
    رئیس جمهور همچنین گفت: دراین کشورها در بخشهای مختلف اقتصادی مذاکراتی انجام شده و اسنادی آماده امضاست.

    رئیس جمهور با اشاره به موضوع حمل و نقل که قرار است در این سفر در فرانسه درباره آن بحث و توافق شود گفت: اسنادی در این زمینه امضا خواهد شد.
    وی افزود: در موضوع هواپیما هم باید بگویم که باید ناوگان هوایی را نوسازی بکنیم و در زمینه ریل و لوکوموتیو نیز نیاز به خریدهایی داریم؛ البته در این زمینه، نیازمند  نوسازی هستیم.
    رئیس جمهور گفت: در زمینه خودرو قراردادهای مهمی در دست تهیه و احتمالا  در این سفر امضا خواهد شد؛ راجع به پژو و هم رنو هم قرار است قراردادهای آن امضا شود. بنابراین در بخش حمل و نقل اسناد زیادی در دست مذاکره، تفاهم و امضا قرار خواهد گرفت.
    آقای روحانی گفت: در بخش صنعت و کشاورزی ، گردشگری و داروسازی و تجهیزات پزشکی و بحث محیط زیست که برای ما اهمیت دارد نیز در این سفر، رایزنی انجام خواهد گرفت و سایر بخشها از قبیل فناوری ها و روابط علمی و دانشگاهی بحث و بررسی می شود.
    رئیس جمهور به موضوع دیدارش از واتیکان اشاره کرد و گفت: در واتیکان با پاپ و مقامات واتیکان دیدار و گفتگو خواهم داشت.
    وی از دیگر برنامه های خود در این سفر 4 روزه رئیس جمهور را دیدار با فعالان اقتصادی دو کشور ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و گفت: در کنار فعالان اقتصادی، با فعالان سیاسی در فرانسه هم دیدار خواهیم کرد و با ایرانیان مقیم دو کشور دیدار خواهم کرد .
    رئیس جمهور گفت: باید از فضای پس از برجام حداکثر استفاده و بهره برداری را ببریم و برای رشد و توسعه و اشتغال جوانان کشور استفاده کنیم و این سفر هم در این راستا برنامه ریزی و طراحی شده است.
    بر اساس این گزارش، بیش از 100 نفر از فعالان اقتصادی رئیس جمهور را در این سفر 4  روزه همراهی می کنند.

    رئیس جمهور در سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، با رئیس جمهور، نخست وزیر و دیگر مقامات  بلندپایه ایتالیا دیدار خواهد کرد.
    همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش بینی شده است.
    حضور در واتیکان و ملاقات و گفتگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان  از دیگر برنامه های رییس جمهوری در مرحله اول سفر خود به اروپا اعلام شده است.
    اقای روحانی چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می کند.
    رییس جمهور در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رییس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفتگو خواهد داشت و هیاتهای عالی رتبه دو کشور نیز مذاکراتی مشترک خواهند داشت.
    ملاقات و گفتگو با مدیر کل یونسکو ، بازوی فرهنگی سازمان ملل متحد  نیز از دیگر برنامه های اقای روحانی در پاریس است.
    معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفته است همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه گذاران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه ریزی شده است.
    ملاقاتهای دوجانبه و چند جانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه گذاران را از دیگر  برنامه های پیش بینی شده برای رییس جمهوری در این سفر 4 روزه اعلام شده است.
    به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلند پایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسناد متعددی نیز برای همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.
    رئیس جمهور روز پنج شنبه 8 بهمن ماه به کشورمان باز می گردد.
    اقای روحانی حدود دوماه قبل، قرار بود به سفر اروپا برود که با وقوع حملات تروریستی داعش در پاریس ، این سفر عقب افتاده و به زمانی دیگر موکول شده بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو