فونیکسریمکسبهتام

تهران امسال ۷۸ روز هوای ناسالم داشت

عصر خودرو- استاندار تهران گفت:‌ در سال ۹۱، با ۹۷ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و در سال های ۹۳،۹۲ و ۹۴ تاکنون به ترتیب ۱۰۴ روز، ۸۲ روز و ۷۸ روز روبه‌رو بوده ایم.

تهران امسال ۷۸ روز هوای ناسالم داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سیدحسین هاشمی، استاندار تهران در مراسم تقدیر از دستگاه های اجرایی نمونه در برگزاری نمایشگاه ملی روستا و عشایر با بیان اینکه دولت یازدهم توجه ویژه ای به مناطق روستایی و جمعیت روستا نشین کشور دارد گفت: تحرکات خوبی در حوزه توجه به مناطق روستایی در دولت دکتر روحانی در استان تهران انجام شده است.

    وی افزود: برخی از روستاهای استان تهران جمعیتی برابر با برخی شهرهای کشور دارند که متاسفانه در گذشته توجهی به این بخش نشده است.

    استاندار تهران با بیان اینکه برنامه ریزی های خوبی برای توسعه روستایی آغاز شده است، تصریح کرد:‌ طرح خوبی برای جذب اسکان و اشتغال در روستاها آغاز شده که امیدواریم با همراهی دستگاه ها با دولت روند مطلوبی در توسعه روستاها مواجه شویم.

    هاشمی با تقدیر از عملکرد معاونت عمرانی استانداری تهران تصریح کرد:‌ بررسی ها نشان می دهد میزان جذب مشارکت مردمی در توسعه شهرستان های پیشوا، فیروزکوه، ملارد ری، ورامین و قرچک بیش از سایر شهرستان های استان بوده و لازم است سایر فرمانداران فرصت بهره مندی از مشارکت سرمایه گذاران را از دست ندهند.

    استاندار تهران با اشاره به مصوبه اعطای وام به روستاییان برای سرمایه گذاری گفت:‌وام با بهره 3 درصد فرصت خیلی مناسبی است به طوریکه در صندوق قرض الحسنه هم این میزان وام با این بهره داده نمی شود.

    هاشمی افزود:‌ نگاه دولت یازدهم بر اساس آنچه دکتر روحانی اعلام کرد نگاهی توسعه ای است و امیدواریم شهرستان های استان تا پایان سال برای جذب سرمایه در روستاها و اعطای وام تعیین تکلیف شوند زیرا استان تهران به عنوان پایتخت باید در این زمینه ها پیشتاز باشد.

    هر کاری را  سیاسی کنیم، خراب می شود

    استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه متاسفانه عده ای وضعیت آب و هوای تهران را سیاسی می کنند عنوان کرد: هر کاری را  سیاسی کنیم، خراب می شود و نتیجه ای به دنبال ندارد.

    وی با اشاره به روزهای پاک و ناسالم از سال 91 تاکنون گفت:‌ سال 91 تعداد روزهای پاک یک روز،سال 92 و 93 را به ترتیب سه روز و13 روز اعلام شده است.

    هاشمی تعداد روزهای سالم از سال 91 تاکنون را به ترتیب 179 روز،172 روز و 190 روز اعلام کرد و سال 94 را بیش از سال های گذشته دانست.

    به گفته استاندار تهران در سال 91 ، با 97 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و در سال های 93،92 و 94 تاکنون به ترتیب 104 روز،82 روز و 78 روز  روبه رو بوده ایم.

    وی ادامه داد: در سال 91 ،با 10 روز هوای ناسالم،سال 92 با 9 روز هوای ناسالم و در سال های 93 و 94 تاکنون به ترتیب سه و پنج روز هوای ناسالم مواجه بودیم.

    هاشمی دلیل بهبود وضعیت هوای تهران طی  دوسال اخیر را بهبود وضعیت سوخت بنزین دانست و تصریح کرد: به جز افزایش کیفیت بنزین تغییرات دیگری در بخش هایی همچون بهبود شرایط اتوبوس ها،خودروهای فرسوده و جمع آوری موتورسیکلت ها نداشته ایم .

    استاندار تهران افزود:‌ هر موتورسیکلت آلوده  به اندازه 6 خودرو آلودگی ایجاد می کند و بهبود وضعیت موتورسیکلت ها و جمع آوری خودروها و تاکسی های فرسوده نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای تهران دارد.

    هاشمی با بیان اینکه دولت با نفت 25 دلاری کشور را اداره می کند عنوان کرد: مدیریت بدون پول همین است و کسی موفق است که بدون پول کار کند.

    وی گفت:‌ از ابتدای انقلاب اسلامی خروج از اقتصاد تک محصولی مطرح بوده است اما تا پیش از دولت یازدهم نه تنها از اقتصاد متکی به نفت خارج نشدیم بلکه اقتصاد تک محصولی افزایش یافت در حالیکه در دولت دکتر روحانی تکیه بر اقتصاد تک محصولی به زیر 25 درصد رسیده است و خبر بزرگی است که تا پایان دو لت یازدهم این رقم به صفر درصد رسیده و شعار انقلاب عملی خواهد شد.

    هاشمی با بیان اینکه دولت توجه ویژه ای به محیط زیست دارد گفت: روستاهای اطراف تهران پتانسیل خوبی برای توسعه دارند و مکان مناسبی برای تفرج محسوب می شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو