فونیکسریمکسبهتام

تحول در فناوری‌های پیشرفته، اتوشوی دیترویت ۲۰۱۶ را متفاوت کرد

بهترین‌ها و بدترین‌های نمایشگاه بین‌المللی دیترویت

عصر خودرو- نمایشگاه و اتوشوی بین‌المللی امریکای شمالی که مانند روال هر سال خود در دیترویت مرکز ایالت میشیگان امریکا برگزار شد (و روز گذشته به پایان رسید) در دوره امسال خود شاهد تحولات غیرمنتظره‌ای بود.

بهترین‌ها و بدترین‌های نمایشگاه بین‌المللی دیترویت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، مانند هجوم ناگهانی کوپه‌های اسپرت سوپرلوکس تامینی‌ونی که به نوعی تبدیل به یکی از ستاره‌های نمایشگاه 2016 شد.

    امسال در نمایشگاه دیترویت از یک‌سو برنامه‌های بزرگ (و جدید) اشتراک‌گذاری اتومبیل‌ها در کانون توجه عموم بازدیدکنندگان عام و خاص نمایشگاه قرار گرفت. اما از سویی دیگر تعداد اندکی از شرکت‌کنندگان کوچکتر اتوشوی امسال برای تصاحب فضایی بیشتر در محیط داخل نمایشگاه وارد کارزاری نابرابر شده بودند. در این گزارش (به عنوان گزارش اختتامیه نمایشگاه خودروی دیترویت) تعدادی از اتومبیل‌های شرکت‌کننده در اتوشوی امسال که بیشترین میزان توجه بازدیدکنندگان و به‌ویژه کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت خودروسازی از سراسر جهان را به دلایل گوناگون به‌سوی خود جلب کردند، مروری دوباره می‌کنیم:


    کرایسلر پاسیفیکا
    در عرصه نمایشی که به‌طور معمول با حضور اتومبیل‌های اسپرت گران‌قیمت و سدان‌های لوکس شکل گرفته و برگزار می‌شود، امسال اما حضور یک اتومبیل مینی‌ون که از قضا توجه همگان را به خود جلب کرده بود، به‌راستی رویدادی بسیار غافلگیرکننده بود. طراحی زیبا و جذاب پاسیفیکا، بدون استثنا توجه همه را به خود جلب می‌کرد اما آنچه در حقیقت برای مردم جذاب بوده و آنها را به سوی مینی‌ون می‌کشاند، قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی آن است که از طریق سیم رابط به منبع شارژکننده متصل می‌شود و با هر بار شارژ باتری‌های آن می‌توان مسیری 30 مایلی (نزدیک 50 کیلومتر) را پیمود.
    لکسوس ال‌سی 500
    گرچه لکسوس به اسلحه پیشین خود ـ که همان جلوپنجره مشبک بزرگ آن است ـ سفت چسبیده اما این مدل جدید بسیار پیشروتر از همنوعان قبلی‌اش است. چنین به نظر می‌رسد که این خودرو لوکس در دام طراحی ایمنی افتاده و ثابت می‌کند همه تولیدکنندگان خودرو گرفتار سیاه‌چاله «حوصله سربرندگی» و تکرار مکرر خودشان نمی‌شوند و هنگام طراحی به سراغ انتخاب‌های درست‌تر می‌روند، اما آنگونه نیست که فقط درخشش ظاهری داشته باشد. زیرا در پس ظاهر خیره‌کننده‌اش، قوای محرکه 467 اسب‌بخاری آن که به وسیله موتور توربوی وی8 تامین می‌شود، تنها در مدت 4/5 ثانیه لکسوس ال‌سی500 را از حالت سکون کامل به‌سرعت 100 کیلومتر (60 مایل) در ساعت می‌رساند و نشان می‌دهد این لکسوس لوکس ژاپنی جزو آن دسته از خودروهایی نیست که در مسیرهای باز و آزاد دولادولا راه برود.

    نمونه مفهومی بیوک آویستا
    عموم اتومبیل‌های مفهومی (که به‌صورت یک نمونه منحصربه‌فرد از پروژه‌ها و برنامه‌های چند سال آینده هر خودروساز تولید می‌شوند) در نمایشگاه‌های خودروی سراسر جهان به طور معمول تکه‌ای از مجموع قطعات و تجهیزات درهم ریخته و مخلوط شده درون یک کیسه هستند. بسیاری از آنها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی بوده و همراه با ظاهر طراحی شده زیبا به‌منظور جلب توجه بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می‌شوند اما هیچ‌گاه از لحن آرام و متین مسئولان حاضر در محل نمایشگاه نمی‌توان اطلاعاتی درباره زمان آغاز تولید آن یا اخباری مشابه آن کسب کرد و در کل این قبیل اطلاعات در نمایشگاه‌های خودرو قابل تشخیص نیستند، هر چند به نظر می‌رسد مشکل این بیوک آویستا درست در نقطه مقابل مشکل بیان شده بالا قرار دارد. در حال حاضر اینطور به نظر می‌رسد که خود این خودرو هیچ تصمیمی برای رسیدن به مرحله تولید ندارد اما به هر حال زبان طراحی آن آمیزه‌ای از خودروهای آینده را به تصویر کشیده است. اگر منظور اصلی همین موضوع بوده، بیوک ممکن است به‌زودی به جایگاه و موقعیت جدید و بسیار رفیعی برسد. طراحی آویستا بی‌اغراق مانند ستاره می‌درخشد و بدون کمترین شک و تردید این مفهومی زیبا، ستاره اتوشوی دیترویت 2016 است، گرچه بخش زیادی از آن شور و هیجان ممکن است به دلیل واقعیت غیرمنتظره و سورپرایز بودن این مفهومی بیوک آویستا و بی‌خبر بودن مردم از حضورش در این نمایشگاه باشد.


    فورتو کابریو هوشمند
    مطمئن نیستم همپوشانی آن دسته از مردم که به‌دنبال اتومبیل هوشمند می‌گردند و گروه دیگر که خواهان خودرویی با قابلیت سازگاری و تطبیق در شرایط مختلف هستند، به اندازه کافی بزرگ و زیاد باشد اما احتمال دارد به اندازه کافی بزرگ باشد تا این هم‌پوشانی را توجیه
    کند. با این همه شرایط اشاره شده به هر شکلی که باشد مانع از وزیدن باد ملایمی لای موهای شما هنگام حرکت با «فورتو کابریوی هوشمند» نخواهد شد آن هم در خیابان‌های شلوغ و متراکم از خودرو و در این قبیل مواقع که گرفتار شلوغی خیابان‌ها شده‌اید، بهتر است با آرامش در سکوت درونی این اتومبیل ویژه به استراحت بپردازید و به پرواز بی‌صدای موتور 3 سیلندر آن گوش فرا دهید. کابریو نیز مانند سلف اصلی‌اش فورتو، خودرویی است که آماده عرضه آن چیزهایی به شماست که از این اتومبیل هوشمند می‌خواهید و از آن انتظار دارید.


    خودروی مفهومی کیای کره
    احتمال دارد عنوان انتخاب شده برای خودروی مفهومی کره و کیاموتورز برگرفته از نام یکی از شهرهای ایالت کلرادوی امریکا باشد تا اقتباس شده از یون عنصر تلوریوم در جدول تناوبی عناصر، اما به هر شکل این نامگذاری عجیب با شکل ظاهری عجیب‌تر آن، به شکل عادی و براساس روال معمول توانست نمره قبولی را در آزمون اتوشوی دیترویت دریافت کند. این خودروی آینده با آنکه موفق به کسب نمره قبولی در این نمایشگاه شد اما در مجموع می‌توان درباره آن گفت که خودروی مفهومی تِلورایدکیا اتومبیل بسیار خوبی است اما قابلیت به فراموشی سپرده شدن آن نیز تا حد زیادی بالاست. به هر ترتیب کیا تصمیم به تولید انبوه این اتومبیل دارد و برای شبکه روشنایی اصلی آن قرار است از سیستم پیشرفته و ابداعی جدید خود موسوم به «سیستم جوان‌سازی نورهای ساطع شده از چراغ» بهره ببرد. براساس اطلاعات ارائه شده از سوی کیاموتورز درباره این سیستم جدید، تجهیزات به کار رفته در آن شامل یک پنل از لامپ‌های ال‌ای‌دی است و پس از نصب آن در سقف اتومبیل، نور ویژه‌ای از آن ساطع می‌شود که مقدار انرژی بیشتری را در اختیار مالک و راننده خودرو قرار می‌دهد، البته تا امروز کیاموتورز نتوانسته هیچ مدرک خاصی که این ادعایش را ثابت کند، ارائه کند، یا حتی هیچ پیشنهاد یا طرح اولیه‌ای که نحوه عملکرد این سیستم را در تئوری و نه در عمل به‌طور ساده و مختصر نشان دهد عرضه نکرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو