فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

تاکسی‌های فرسوده پایتخت روزی ۲۴۰ تن گاز سمی تولید می‌کنند

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ورود خودروهای پاک به ناوگان تاکسیرانی را در تاریخ شهر تهران اقدامی ماندگار دانست.

تاکسی‌های فرسوده پایتخت روزی ۲۴۰ تن گاز سمی تولید می‌کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سید جعفر تشکری هاشمی شب گذشته در مراسم آیین رونمایی از ناوگان مدرن و پاک شرکت توسعه حمل و نقل کالا و مسافر گفت: از هر زاویه‌ای به این ورود ناوگان خودروهای هیبریدی به حمل و نقل عمومی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که کار بسیار ارزشمند و در تاریخ شهر تهران ماندگار است و امروز به عنوان یک روز تاریخی در حوزه تحول حمل و نقل عمومی شناخته خواهد شد.

    وی با بیان اینکه در شهر تهران یک تاکسی 10 برابر یک خودروی شخصی تردد می‌کند گفت: یک تاکسی فرسوده روزانه 12 کیلوگرم آلودگی تولید می‌کند و حساب کنید که 20 هزار تاکسی فرسوده در تهران وجود دارد که روزانه 12 کیلوگرم آلودگی وارد بدن ما می‌کند که می‌توان گفت روزانه 240 تن انواع گازهای سمی تنها از طریق تردد تاکسی‌های فرسوده وارد بدن می‌شود.

    معاون حمل و نقل شهردار تهران با بیان اینکه خودروهای دارای استاندارد یورو5 و هیبریدی به ازای هر کیلومتر پیمایش تنها 1.8 گرم آلودگی تولید می‌کنند گفت: میزان آلودگی این خودروها یک سی و پنجم یک خودروی فرسوده است.

    وی با بیان اینکه شهر تهران 100 هزار خودروی فرسوده دارد که 30 هزار دستگاه آن مربوط به تاکسی است گفت: آرزوی من همیشه این بوده است که خانواده‌ای در حسرت سوار شدن به خودروی با کیفیت و مدرن نباشند و تنها راه تحقق این آرزو ورود خودروهای لوکس و مدرن به ناوگان تاکسیرانی بود تا خانواده‌ها بتوانند از این خودروها استفاده کنند چرا که در جامعه‌ای که سطح درآمد اغلب افراد پایین است و میزان بیکاری افزایش یافته، استفاده از وسیله نقلیه خوب آرزوی بسیاری از افراد است.

    وی با بیان اینکه باید در مجموع مصوبات شورای شهر زمینه‌ای برای تشویق سرمایه گذاران ایجاد شود، گفت: باید مدیریت شهری از سرمایه گذاران حمایت کند تا آنها جرات وارد شدن به این بخش را داشته باشند و با حمایت شورا این مهم امکانپذیر است.

    در این مراسم از 50 دستگاه خودروی تویوتاکمری و رنو فلوئنس که دارای سیستم سوخت هیبریدی و پاک هستند رونمایی شد که طی روزهای اخیر وارد ناوگان تاکسیرانی شهر تهران شده و تحت شرکت آرین تاکسی به عنوان تاکسی تلفنی فعالیت می‌کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو