فونیکسریمکسبهتام

عزیزی مطرح کرد:

طرح دوفوریتی مجلس برای سخت و زیان آور شدن شغل رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی

عصر خودرو- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تدوین طرحی با ۷۸ امضا برای سخت و زیان‌آور محسوب شدن شغل رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی خبر داد و گفت: این طرح دو فوریتی در نوبت بررسی صحن مجلس است.

طرح دوفوریتی مجلس برای سخت و زیان آور شدن شغل رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، عبدالرضا عزیزی در توضیح طرح نمایندگان مجلس برای سخت و زیان‌آور محسوب شدن شغل رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، گفت: پیش از این بیمه رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی از سوی شرکت‌هایشان پرداخت می‌شد اما بعد از قصور شرکت‌ها در پرداخت سهم بیمه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی، از سال 82 ، 13 درصد سهم بیمه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی را دولت و 20 درصد از سوی رانندگان پرداخت می‌شود.

    نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مزایای سخت و زیان آوری شغل رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی به این دلیل که کارفرما ندارند تا حق بیمه آنها را پرداخت کند، به آنها تعلق نمی‌گیرد، لذا نمایندگان خواستار محاسبه شغل رانندگان وسایل نقلیه عمومی بیرون شهری و درون شهری در ردیف مشاغل سخت و زیان آور شده‌اند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: نمایندگان با 78 امضا، با الحاق یک تبصره به قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و درون شهری مصوب سال 1379  طرح مذکور را تهیه کرده که در حال حاضر هم در نوبت دستور صحن قرار گرفته است.

    عزیزی با بیان اینکه مشمولان این طرح در صورت قانونی شدن، مکلف به پرداخت 4 درصد سهم کارفرما به صورت نقد یا اقساط هستند، گفت:  رانندگان وسایل حمل‌ ونقل عمومی با پرداخت 4 درصد مابه التفاوت به جای کارفرما در پرداخت حق بیمه در زمره بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور قرار می گیرند.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورت تصویب، رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و درون شهری و رانندگان وزارت راه وشهرسازی در جاده های کشور و تاکسی‌های خطی و آزاد و آژانس‌های درون شهری مشمول مشاغل سخت و زیان آور هستند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو