فونیکسریمکسبهتام

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران:

نگهداری راههای مازندران نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

عصر خودرو- مدیرراهداری اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: برای نگهداری بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راههای استان به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال نیاز است.

نگهداری راههای مازندران نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، عباسعلی نجفی با شاره به اینکه شرایط کار راهداری در مازندران بسیار دشوارتر است گفت: مازندران سه محور مواصلاتی بسپار مهم تهران شمال را دارد و تقریباً در تمامی روزهای سال پذیرای گردشگران است، به‌ویژه در ایام تعطیلات حجم زیادی از گردشگران وارد مازندران می‌شوند که این بار زیادی را بر جاده‌ها وارد می‌سازد.

    وی افزود: با توجه به‌تمامی تلاش‌هایی که برای توسعه راه‌های مازندران صورت می‌پذیرد اما راه‌های مازندران جوابگوی این حجم عظیم گردشگر و مسافر نیست، علاوه بر این سه محور مهم مواصلاتی اگر سه محور دیگر نیز داشته باشیم بازهم ازلحاظ استاندارد جوابگو نیست و اغلب مردم مشاهده می‌کنند که در ایام تعطیلات مسیری که از تهران تا شمال حداکثر چهار ساعت به طول می‌انجامد همین فاصله گاه چند برابر طول می‌کشد.

    به گفته نجفی، در تمام نقاط جهان وظیفه حمل‌ونقل به بخش‌های مختلف جاده‌ای، ریلی، هوایی و غیره تقسیم می‌شود، در این زمینه به نظر می‌رسد اگر در مازندران توجه بیشتری به حمل‌ونقل عمومی و کاهش خودروهای تک‌سرنشین و همچنین مسیرهای ریلی شود می‌توان از حجم بار مضاعفی که بر دوش جاده‌ها قرار می‌گیرد کم کرد.

    نجفی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین چالش‌های حوزه راهداری چیست؟ گفت: مهم‌ترین چالش حوزه راهداری کمبود بودجه است زیرا بر اساس استانداردهای جهانی سه تا شش درصد هزینه احداث هر راهی باید به‌صورت سالیانه هزینه در راهداری هزینه شود اما در مورد استان مازندران شرایط به‌گونه‌ای است که باید حد بالا یعنی شش درصد برای نگهداری راه‌ها هزینه شود.

    وی گفت: حدود 10 هزار و 120 کیلومتر راه در استان مازندران وجود دارد، که حداقل ما برای نگهداری این راه‌ها به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، درصورتی‌که اعتبار فعلی ما در حال حاضر شاید درنهایت به حدود 40 درصد این مبلغ برسد و اعتباراتی که ما می‌گیریم حتی برای خط‌کشی راه‌های ما نیز جوابگو نیست.

    مدیر راهداری مازندران در پایان اظهار داشت: بزرگ‌ترین آرزوی ما این است که حوادث جاده‌ای کم شده و تعداد فوت‌شدگان تصادفات جاده‌ای کاهش یابد وتمام تلاش ما نیز در راهداری مازندران این است که بتوانیم حافظ جان مردم بوده و آرامش رانندگی را برای افراد به ارمغان آوریم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو