فونیکسریمکسبهتام

نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده از امروز

عصر خودرو- نوبخت از نوسازی ۹۰ هزار تاکسی فرسوده در کشور خبر داد و گفت: ۱۶۵۰میلیارد ریال اعتباری برای جایگزینی تاکسی فرسوده اختصاص یافته است.

نوسازی ۹۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده از امروز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور از تعویض 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده خبر داد و گفت:  از امروز  90 هزار تاکسی فرسوده که بیش از 60 هزار دستگاه آن پیکان فرسوده است از ناوگان حمل و نقل کشور خارج و به تدریج با خودروهای جدید جایگزین می‌شود.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به توافقی که بین این سازمان و دستگاه‌های دیگر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام شده است، اعلام کرد که در مجموع حدود 450 میلیارد تومان در ردیف‌های بودجه برای بازسازی و نوسازی حمل‌ونقل شهری در نظر گرفته شده که حدود 165 میلیارد تومان آن مربوط به جایگزینی همین 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده است.

    وی گفت: با توجه به اینکه اجری این طرح نیاز به تامین منابع مالی دارد بنابراین سه بانک تسهیلات30 هزار دستگاه را برعهده خواهند گرفت.

    در ادامه پورمحمدی  معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره طرح نوسازی تاکسیرانی گفت: این طرح با هدف کاهش آلاینده‌ها به ویژه در سطح کلان شهرها، رضایت‌مندی صاحبان تاکسی و رفاه عمومی همچنین صرفه‌جویی در سوخت مایع انجام خواهد شد.

    وی با بیان این‌که در حال حاضر 60 هزار تاکسی در سطح کشور از نوع پیکان هستند و 90 هزار تاکسی فرسوده وجود دارد که باید خودروهای نو جایگزین آنها شوند، گفت: براساس طرح و توافقی که بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین دستگاه‌های دیگر انجام شده، قرار است با تامین مالی که بخشی از آن از سوی بانک‌ها و به‌طور غیرتورمی انجام می‌شود این دستگاه‌های فرسوده جایگزین شوند.
    معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان این‌که سمند و پژو جایگزین تاکسی‌های فرسوده خواهند شد، به زمان شروع طرح نیز اشاره کرد و افزود: آغاز ثبت نام جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از 12 بهمن‌ماه همزمان با آغاز دهه فجر است. این در حالی است که تحویل خودروها از اسفندماه آغاز می شود و در این ماه 8000 دستگاه، در فروردین‌ماه 7000 دستگاه و در ماه‌های بعد، در هر ماه 15 هزار دستگاه جایگزین می‌شود تا این‌که در پایان شهریورماه تمامی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان خارج و خودروهای نوع جایگزین خواهد شد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو