فونیکسریمکسبهتام

حضور نمایندگی‌های غیررسمی منوط به تصمیم بازار

عصر خودرو : با تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی خودروساز از کشورمان، نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های یاد شده همچنان به فعالیت خود ادامه دادند با این تفاوت که با قطع ارتباط با شرکت مادر، محصولات خود را عمدتا از کشورهای حوزه خلیج‌فارس وارد می‌کردند.

حضور نمایندگی‌های غیررسمی منوط به تصمیم بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،با تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی خودروساز از کشورمان، نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های یاد شده همچنان به فعالیت خود ادامه دادند با این تفاوت که با قطع ارتباط با شرکت مادر، محصولات خود را عمدتا از کشورهای حوزه خلیج‌فارس وارد می‌کردند. هرچند طی سال‌های گذشته برخی شرکت‌های نوظهور نیز با نام نمایندگی برندهای خارجی از وزارت صنعت مجوز فعالیت گرفتند، اما این شرکت‌ها نیز به‌دلیل تحریم، خودروهای خود را از دیگر کشورها یا شرکت‌هایی جز، شرکت مادر تامین می‌کردند. حال در شرایطی قرار داریم که با لغو تحریم‌ها، شرکت‌های خودروساز خارجی به‌دنبال حقوق رسمی خود در ایران و خواهان ثبت نمایندگی رسمی در این زمینه هستند .با توجه به وضعیت موجود این سوال مطرح است که شرکت‌هایی که در دوران تحریم اقدام به اخذ مجوز از وزارت صنعت برای فعالیت نمایندگی خود کردند با برگشت شرکت‌های مادر چه سرنوشتی خواهند داشت؟

    هرچند وزارت صنعت و معدن و تجارت در مورد سرنوشت این شرکت‌ها فعلا سکوت اختیار کرده، اما یک مقام وزارتخانه مذکور در پاسخ به این پرسش عنوان کرد که مجوز فعالیت شرکت‌های غیرنمایندگی در دوران تحریم صادر شد حال آنکه با لغو تحریم‌ها و تاریخ انقضاء مجوز‌ها و حضور شرکت‌های مادر، بازار در مورد ماندگاری غیررسمی‌ها تصمیم خواهد گرفت. وی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که با حضور شرکت‌های مادر در ایران مسوولیتی متوجه این شرکت‌ها ازسوی وزارت صنعت نیست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو