فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۵۱۸»

بنزین مصرفی ۸ درصد در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار بوده است

عصر خودرو- استاندار تهران با بیان اینکه آلودگی هوا گفت: بنزین مصرفی در استان بر اساس آمار ۸ درصد در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار بوده است.

بنزین مصرفی ۸ درصد در کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار بوده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، سیدحسین هاشمی درباره کاهش آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت‌:‌ کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با درخواست وزارت بهداشت و با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل محیط زیست استان و جمعی از دستگاه‌های ذیربط برگزار می‌شود که تا کنون گزارش خاصی از تشکیل جلسه داده نشده است.

    وی ادامه داد: نباید موضوع آلودگی هوا سیاسی جلوه دهند با این کار نمی‌توان به درستی تصمیم گرفت و هر کاری را که می‌خواهند خراب کنند سیاسی جلوه‌اش می‌دهند.

    وی به روزهای پاک، سالم، ناسالم جدی و هشدار در استان تهران اشاره کرد و گفت: روزهای پاک در سال‌های 91 تا 94 به ترتیب یک روز، 3 روز، 13 روز و تا دی ماه سال جاری 17 روز بوده است.

    وی ادامه داد: روزهای سالم در سال‌های 91 تا هم اکنون نیز به ترتیب  171 روز ، 172 روز، 190 روز و تا دی ماه سال جاری نیز 190 روز گزارش شده است.

    استاندار تهران درباره روزهای ناسالم نیز گفت: از سال 91 تا دی ماه 94 نیز به ترتیب 97 روز، 104 روز، 82 روز و 78 روز ناسالم در استان تهران گزارش شده است.

    هاشمی خاطر نشان کرد: روزهای ناسالم جدی در سال‌های 91 تا 94 به ترتیب 10 روز، 9 روز، 3 روز و 5 روز بوده و وضعیت هشدار نیز در سال 91، یک روز و در سال جاری نیز یک روز داشته‌ایم و در این سال‌ها به وضعیت خطرناک نرسیده‌ایم.

    استاندار تهران افزود: بنابر این اطلاعات واصله روزهای سالم و پاک نسبت به سال‌های گذشته رو به افزایش است که نشان می‌دهد بنزین مصرفی 8 درصد در کاهش آلودگی هوا تأثیر داشته است و دیگر عوامل آلودگی هوا که خودروهای فرسوده،‌موتورسیکلت‌ها، واحدهای صنعتی و غیره هستند نیز باید ساماندهی شوند.

    وی پیشنهاد داد: سقف سنی خودروهایی که در کلانشهرها از جمله تهران تردد می‌کنند باید از 20 سال به 10 سال کاهش یابد تا بتوانیم شاهد کاهش آلودگی هوای شهر تهران باشیم.

    وی با اشاره به اینکه آلودگی موتورسیکلت‌ها 6 برابر یک خودرو است،‌گفت: در دیگر شهرهای جهان از جمله میلان، آتن، پکن و ... آلودگی هوا وجود دارد ولی ما می‌توانیم روزهای هوای پاک و سالم استان را با تدابیر اتخاذ شده افزایش دهیم.

    هاشمی یادآور شد: در برنامه پنج ساله ششم می‌توان به تدریج اقدامات لازم را برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران اتخاذ کرد.

    استاندار تهران به تعطیلی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: کمیته اضطرار برای پیشگیری از افزایش آلاینده‌ها و تهدید جان شهروندان نسبت به تعطیلی مدارس اقدام می‌کند چرا که می‌توان فعلاً با تصمیمات مقطعی جلوی افزایش آلاینده‌ها را گرفت و قطعاً‌ ما علاقه‌ای به تعطیلی مدارس نداریم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو