فونیکسریمکسبهتام

احداث دومین ایستگاه راه‌آهن‌ در شرق ‌تهران

عصر خودرو- مدیرعامل راه‌‌آهن با تأکید بر لزوم توسعه شهر‌ها با محوریت ریل، از احداث دومین ایستگاه راه‌آهن در شرق کلان‌شهر تهران خبر داد.

احداث دومین ایستگاه راه‌آهن‌ در شرق ‌تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، محسن پورسید آقایی اظهار داشت: تنها راه حل برون رفت از مشکلات تردد مردم در شهر‌ها، معضل ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی، ایجاد نظام شهرنشینی ریل پایه است.

    وی با تأکید بر اینکه باید حمل‌‌ونقل برون و درون‌شهری براساس شبکه ریلی کشور برنامه‌ریزی شود، گفت: وظیفه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی صنعت حمل و نقل ریلی در این زمینه بسیار مهم و خطیر است.

    مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان حاکمیت صنعت ریلی برای توسعه شبکه ریلی در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت، یکپارچگی حمل و نقل ریلی برون و درون‌شهری، بهینه‌سازی ایستگاه‌های قطار و جانمایی درست ایستگاه‌های در دست احداث، با همکاری برخی ارگان‌ها نظیر شهرداری، ‌نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: قطعاً دولت در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی از توانمندهای لازم برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ برخوردار نیست و برای تحقق شهرهای ریل پایه، تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ضروری است تا این بخش با انجام سرمایه‌گذاری های مورد نیاز، دسترسی آسان مردم به حمل و نقل ریلی را فراهم کند.

    پورسید آقایی با تأکید بر اینکه ریل باید محور توسعه شهری باشد، اظهار داشت: باید تعداد ایستگاه‌های راه‌آهن را در کلان‌شهرها افزایش دهیم.

    مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: لازم است 2 تا 3 ایستگاه راه‌آهن در کلان‌شهرها داشته باشیم در این راستا‌ ایستگاه راه‌آهن دیگری در شرق‌ کلان‌شهر تهران احداث خواهد شد.

    بنابراین گزارش پیش از این نیز مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه‌آهن در این‌باره به فارس گفته بود:‌ به نظر می‌رسد کلانشهر تهران به بیش از یک ایستگاه راه‌آهن برون‌شهری نیاز دارد، باید در کنار احداث این ایستگاه، آن را به شبکه ریلی و عمومی درون‌شهری متصل ‌کنیم.

    بنا به گفته وحید علی‌قارداشی‌، برای این هدف مشاور بین‌المللی اخذ شده است که تجربه مناسبی در این‌باره دارد؛ مطالعات توسط این مشاور آغاز‌ و گزارش‌های اولیه برای شرکت راه‌آهن ارسال شده است که امیدواریم این تجربه کمک بسزایی برای احداث ایستگاه راه‌آهنی پیشرفته و موفق در سطح بین‌المللی در تهران باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو