فونیکسریمکسبهتام

آسفالت ۹۱ درصد جاده‌های روستایی کشور

افتتاح ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه در دهه فجر

عصر خودرو- معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به روند امیدوار‌کننده ساخت و تکمیل جاده‌های روستایی در کشور اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در طول هفت سالی که از عمر معاونت راه روستایی می‌گذرد، ۹۱ درصد از جاده‌های روستایی کشور آسفالت شده‌اند.

افتتاح ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه در دهه فجر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید حسین میرشفیع در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب تصریح کرد: در حال حاضر 20 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور به جاده‌های آسفالت دسترسی پیدا کردند که امیدواریم تا پایان دولت فعلی با پیگیری‌های صورت گرفته از 91 درصد به 95 درصد برسیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر هنوز 7000 روستای کشور راه آسفالت ندارند و ما امید داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف دو سال آینده با اضافه شدن3000 کیلومتر راه روستایی جدید بخشی از این روستاها زیر پوشش جاده‌های آسفالت در بیاید.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی درباره‌ی دهه فجر امسال نیز گفت: خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌های مناسبی که از سوی پیمانکاران راه‌های روستایی صورت گرفت ما توانستیم در هفته دولت امسال حدود 5400 کیلومتر راه جدید و روکش آسفالت پروژه‌های گذشته را با اعتبار 1160 میلیارد تومان اجرایی و به افتتاح برسانیم.

    میرشفیع اضافه کرد: با وجود این‌که با رسیدن به فصل سرما قدری کار بر روی جاده‌ها سخت می‌شود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته در دهه فجر نیز 3300 کیلومتر پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که ارزش اعتباری آن حدود 751 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

    وی درباره‌ی بودجه در نظر گرفته شده برای معاونت راه روستایی در سال 1395 نیز توضیح داد: در سال گذشته در کنار ردیف‌های استانی این معاونت حدود 550 میلیارد تومان نیز اعتبار ملی داشت که البته ما هنوز بخش قابل توجهی از آن را دریافت نکرده هرچند از طرق دیگر حدود 150 میلیارد تومان منابع مربوط به تسویه‌حساب با پیمانکاران ارائه شده که ما امیدواریم این رقم در ادامه به رقمی بیشتر برسد.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال آینده نیز هرچند ارقام بودجه نهایی نشده است، اما پیش‌بینی ما این است که با رشدی درصدی بودجه راه روستایی به 600 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

    میرشفیع با بیان این‌که در کنار بودجه ملی استفاده از ابزارهایی مانند اسناد خزانه قابلیت زیادی برای تسویه‌حساب با پیمانکاران به وجود می‌آورد عنوان کرد: در طول ماه‌های گذشته حدود 150 میلیارد تومان از بدهی‌های ما از این طریق تسویه شده‌اند که امیدواریم به زودی این رقم به حدود 400 میلیارد تومان برسد. با توجه به شرایطی که اسناد خزانه دارند، پیمانکاران نسبت به آن استقبال زیادی داشتند و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم از این فضا نهایت استفاده را ببریم.

    وی همچنین درباره‌ی آخرین آمار تلفات جاده‌های روستایی نیز اظهار کرد: با وجود این‌که در طول سال‌های گذشته سطح پوشش جاده‌های روستایی افزایش پیدا کرده، اما خوشبختانه با فرهنگ‌سازی و افزایش امنیت جاده‌ها آمار تلفات به 1100 نفر کاهش پیدا کرده است.

    معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از تلفات در جاده‌های روستایی مربوط به روستاهای قرار گرفته در حاشیه جاده است که به دلیل عبور و مرور خطرناک از آن قریب به 40 درصد تلفات مربوط به عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت می‌شود.

    میرشفیع با ابراز امیدواری نسبت به تداوم روند کاهشی تلفات راه‌های روستایی کشور تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و البته همکاری با پلیس راهبر ما امیدواریم آمار تلفات جاده‌های روستایی که در حال حاضر یک دهم کل جاده‌های کشور به حساب می‌آید باز هم کاهش پیدا کند.

    وی درباره برنامه‌ریزی‌های بلندمدت این معاونت برای سال‌های آینده نیز اظهار کرد: در حال حاضر ما حدود 103 هزار کیلومتر راه روستایی فعال داریم که البته این رقم با توجه به تبدیل شدن 4000 کیلومتر از راه‌های روستایی به جاده‌های فرعی کاهش پیدا کرده اما عملکرد ما به شکل امیدوار کننده‌ای مثبت بوده است. ما برنامه‌ریزی کردیم تا پایان دولت یازدهم 95 درصد از روستاهای کشور را زیر پوشش آسفالت ببریم و همچنین تا افق 1404 نیز رقم جاده‌های آسفالت‌شده روستاهای کشور را به شکل قابل توجهی افزایش دهیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط