فونیکسریمکسبهتام

۱۷۰اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان اضافه می‌شود

عصر خودرو- رئیس شورای شهر اصفهان با اعلام خبر ورود ۱۷۰دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان گفت: این تعداد اتوبوس به مناسبت روزهوای پاک به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهند شد.

۱۷۰اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان اضافه می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رضا امینیدر یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان ضمن قدردانی از شهرداری اصفهان به دلیل برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های شهر خلاق اصفهان اظهار داشت: استقبال سرمایه‌گذاران از این همایش بی نظیر بوه و امیدواریم نتایج خوبی برای این شهر داشته باشد.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه با استقبال سرمایه‌گذاران از این همایش بار فعالیت‌های مدیریت شهری را دوبرابر می‌کند، ابراز داست: بر این اساس ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعالیت بی غدغه این افراد در شهر اصفهان در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به افزایش اعتبارات حمل و نقل عمومی در بودجه سال 95 شهرداری اصفهان گفت: با این روند شاهد اقدامات خوبی در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش خودروهای شخصی خواهیم بود.

    وی در ادامه با اشاره به ورود 170 دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان افزود: این تعداد اتوبوس به مناسبت روز هوای پاک به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهند شد.

    روزانه 60 هزار دانش‌آموز اصفهانی با سرویس مدرسه جابجا می‌شوند

    عباس حاج رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به انتخابات پیش رو در کشور اظهار داشت: افرادی که برای این امر پیش‌قدم شده‌اند باید فن قانون نویسی را به خوبی بدانند چراکه تاکنون برخی از این قوانین به نهادهای مختلف ضربه زده است.

    وی قانون پارک حاشیه ای را نمونه بارز دخالت مجلس در امور شوراهای محلی دانست و افزود: از این رو باید قوانین به گونه‌ای تصویب شود کاربردی باش و جزء اختیارات و وظایف هر نهادی باشد.

    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه طبق ماده 193 سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است تمهیدات لازم را برای کاهش آلودگی هوا تا حد استانداردهای جهانی با اولویت شناسایی کانون‌های انتشار ریزگردها و مهار آن، کنترل و کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را فراهم آورد، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه برخی اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا بر عهده دولت است و برخی بر عهده مدیریت شهری که در این راستا دولت باید در راستای جوان‌سازی ناوگان اتوبوس‌رانی، قطار شهری و کاهش سفرها اقدام کند.

    وی تکمیل خط یک قطار شهری، احداث خط 2 و 3 مترو، توسعه ناوگان اتوبوسرانی، ایجاد خط تراموا باید در برنامه پنج ساله شهرداری و برنامه ششم توسعه کشور را به منظور رفع مشکلات آلاینده‌ها در شهر اصفهان ضروری خواند و گفت: اصفهان قطب گرشگری است و باید در این زمینه نسبت به تامین هوای پاک در آن شهر اقدام کرد.

    حاج‌رسولی‌ها در ادامه با انتقاد از روند فعالیت سرویس‌های مدارس در سطح شهر اصفهان ابراز داشت: روزانه 60 هزار دانش‌آموز در اصفهان با استفاده از سرویس مدارس جابجا می‌شوند و چنانچه مدیریت واحد شهری شکل می‌گرفت و مدارس جانمایی مناسب اتفاق می‌افتاد چنین اتفاقاتی را شاهد نبودیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط