فونیکسریمکسبهتام

مشاور انجمن خودروسازان ایران مطرح کرد

آلودگی موتورسیکلت‌ها، ۸ برابر خودروها

عصر خودرو- مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: هر موتورسیکلت با توجه به سال ساخت آن بین شش تا هشت برابر خودروهای با استاندارد آلایندگی یورو ۴، آلایندگی ایجاد می‌کند.

آلودگی موتورسیکلت‌ها، ۸ برابر خودروها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: موتورسیکلت‌های کاربراتوری در حالی همچنان در کشور تولید می‌شوند که از 15 سال پیش قرار بود تولید آنها متوقف و موتورسیکلت‌های انژکتوری جایگزین شوند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

    وی با بیان اینکه زمانی‌که در وزارت صنعت استاندارد آلایندگی یورو 2 برای خودروها تصویب شد قرار بود موتورسیکلت‌ها نیز انژکتوری شوند، خاطرنشان کرد: با این حال در آن زمان موتورسیکلت‌سازان اظهار کردند که چین انجین (موتور) انژکتوری تولید نمی‌کند و تهیه این قطعه از کشورهای دیگر نیز باعث افزایش 50 دلاری قیمت موتورسیکلت می‌شود بنابراین این کار را نکردند.

    مشاور انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: در حال حاضر نیز مقرر شده که تا پایان سال 1395 تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری متوقف و موتورسیکلت‌ها انژکتوری شوند با این حال مهلت یک ساله برای ادامه تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری به معنای اضافه شدن یک میلیون دستگاه موتورسیکلت‌ آلاینده جدید به خیابان‌ها است.

    وی افزود: این در حالی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانست با توجه به وضعیت آلودگی هوا، از هم‌اکنون ثبت سفارش و واردات قطعات و در نتیجه تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری را ممنوع کند و نیازی به ارائه مهلت یک ساله در این زمینه نبود.

    میرخانی رشتی با بیان اینکه از بیشتر موتورسیکلت‌ها در کلانشهرها برای مشاغلی چون جابجایی بار و مسافر استفاده می‌شود، تصریح کرد: بنابراین موتورسیکلت‌ها مانند تاکسی‌ها پیمایش زیادی در طول روز داشته و نقش قابل توجهی در آلودگی هوا دارند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو