فونیکسریمکسبهتام

نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اعلام کرد

جعل نشان تجاری اصلی‌ترین چالش «چراغ‌برق»

عصر خودرو- جعل نشان(برند) لوازم یدکی از سوی متخلفان این حوزه این روزها یکی از چالش‌های اصلی این صنف است. تعداد متخلفان در بازار لوازم یدکی خودرو افزایش یافته و این افراد به جای فروش لوازم یدکی با نشان(برند) اصلی، اجناس تقلبی و بی‌کیفیت به‌دست مشتریان می‌رسانند.

جعل نشان تجاری اصلی‌ترین چالش «چراغ‌برق»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، که این امر علاوه بر وارد کردن ضرر به مصرف‌کنندگان پس از مدتی منجر به ایجاد احساس نارضایتی در میان آنهایی که جنس بی‌کیفیت تحویل گرفته‌اند، می‌شود و میزان فروش فروشندگان لوازم یدکی با نشان(برند) اصلی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که در نهایت این افراد را دچار ضرر و زیان می‌کند. علاوه بر احساس نارضایتی فروشندگان از فروش لوازم یدکی تقلبی و وجود متخلفان در بازار، این بار، مسئولان اتحادیه لوازم یدکی نیز از این موضوع سخن می‌گویند. از این رو گپ و گفتی با سیدمهدی کاظمی، نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی در رابطه با این موضوع داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


    معضلی که صنف لوازم یدکی خودرو به واسطه فروش لوازم یدکی تقلبی با آن مواجه شده، چیست؟
    جعل نشان(برند)های معتبر لوازم یدکی تاثیر مخربی بر این صنف و صاحب نشان(برند) اصلی وارد می‌کند. متاسفانه درحال‌حاضر با جعل برخی از نشان(برند)های معتبر مواجه شده‌ایم که این موضوع این نشان(برند)ها را در بازار دچار خسارت سنگینی کرده است. افراد با جعل این نشان(برند)های معتبر دست به اقداماتی زده و برای مدت زمان کوتاهی لوازم یدکی را با نام نشان(برند)های معتبر در بازار با قیمت بسیار اندک فروخته‌اند که این موضوع منجر به فروش پایین همان نشان(برند)های اصلی می‌شود. هم‌اکنون جعل نشان(برند) در همه صنف‌ها اتفاق می‌افتد، به طوری که یکی از مشکلاتی که مدتی است صنف لوازم یدکی با آن مواجه شده همین موضوع است. یعنی قطعه‌ای در بازار شناخته شده و فروش آن به دلیل معروفیت نشان(برند) است، از این‌رو برخی افراد مشابه این قطعه البته با کیفیت پایین که قابل مقایسه با قطعه با نشان(برند) اصلی نیست، خریداری کرده و درون همان جعبه قرار می‌دهند و به فروش می‌رسانند. اما ناگفته نماند که فروشنده جنس اصلی پس از 2 ماه متوجه این موضوع می‌شود زیرا از یک سو میزان فروش قطعه اصلی کاهش می‌یابد و از سویی نیز فروشندگان اصلی با شکایت اشخاصی مواجه می‌شوند که از قطعات جعلی به طور مداوم شکایت می‌کنند.


    مشتریانی که لوازم یدکی جعلی دریافت می‌کنند باید شکایات خود را در رابطه با این موضوع به کدام ارگان اعلام کنند؟
    مشتریان باید نخست به اتحادیه لوازم یدکی مراجعه کنند زیرا اتحادیه از این امر آگاه شده و در جریان مشکلات این صنف قرار می‌گیرد و برای برخورد با متخلفان اقدام می‌کند. در این صورت اشخاصی که مجوز داشته باشند و در این صنف فعالیت کنند، چنانچه نشان(برند)های جعلی به‌دست مشتریان برسانند از سوی اتحادیه اخطار دریافت می‌کنند تا همه اجناس جعلی فروخته شده را معدوم کرده و همچنین رضایت فروشنده‌ای که نشان(برند) اصلی آن را می‌فروشد جلب کند. صاحب نشان(برند) اصلی با توجه به این مشکلات در تمام بازار به دنبال این افراد است و بعد از پیگیری‌های متوالی به طور قطع این اشخاص را شناسایی و از این اقدام جلوگیری خواهد کرد و در صورتی که اتحادیه لوازم یدکی متوجه شود شخصی که اقدام به فروش لوازم یدکی جعلی کرده، بدون مجوز است، با این فروشنده برخورد خواهد کرد. اتحادیه لوازم یدکی شکایات مشتریان را پذیرفته و با افراد متخلف برخورد می‌کند، بسیاری از مشتریان و مصرف‌کنندگان نیز که لوازم یدکی جعلی دریافت می‌کردند به دلیل نداشتن آگاهی به اتحادیه مراجعه نکرده و جزییات را اطلاع نمی‌دادند در حالی که این مشتریان از موضوع دریافت لوازم یدکی جعلی ناراضی بوده‌اند.


    تاکنون اقدامی از سوی اتحادیه لوازم یدکی برای برخورد با افراد متخلف در این صنف انجام شده است؟
    آموزش‌هایی برای افراد جدیدی که وارد صنف لوازم یدکی می‌شوند، پیش‌بینی و از این طریق به افراد آگاهی‌های لازم داده می‌شود. این آموزش‌ها در زمینه مسائل بیمه، دارایی، قوانین نظام صنفی و روی موضوع کیفیت و آگاهی از بازار لوازم یدکی، هفته‌ای یک روز و دوشنبه‌ها در اتحادیه لوازم یدکی برگزار می‌شود، درصورتی که افراد تازه وارد در کلاس‌های آموزشی شرکت نکنند برای آنها مجوز فعالیت صادر نمی‌شود.


    در این شرایط رونق بازار لوازم یدکی در گرو چیست؟
    درحال‌حاضر صنف لوازم یدکی همچنان با مشکل رکود مواجه است، از این‌رو این صنف نیازمند حمایت بیشتری است به همین دلیل از تمامی دست‌اندرکاران کشور درخواست می‌شود چاره‌ای اندیشیده و با ایجاد زمینه اشتغال بر این صنف تاثیر گذاشته و منجر به رونق بازار لوازم یدکی خودرو شوند. برخورد با متخلفان لوازم یدکی خودرو یکی از اقداماتی است که اتحادیه لوازم یدکی برای اجرایی کردن آن بسیار مصمم است. در شرایطی که بازار لوازم یدکی با رکود مواجه شده و برخی فروشندگان این صنف از نبود تقاضا برای قطعات یدکی سخن می‌گویند، وجود افراد متخلف در بازار نیز بر این مشکلات افزوده است. جعل نشان(برند) اصلی به وسیله متخلفان باعث می‌شود تا قطعات بی‌کیفیتی در دست مشتریان قرار بگیرد، حال اتحادیه لوازم یدکی با در نظر گرفتن تمامی این موارد خواستار این است که مشتریان برای اعلام شکایات خود ابتدا به صنف لوازم یدکی مراجعه کرده تا این اتحادیه نیز از مشکلات موجود در بازار مطلع شود و به منظور جلوگیری از هر گونه اختلال و ایجاد جوی آرام در بازار نسبت به رفع این مشکلات اقدام کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط