فونیکسریمکسبهتام

سعیدی مطرح کرد:

افزایش جرایم تاثیری در کاهش تخلفات رانندگی ندارد

عصر خودرو- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه افزایش جرایم رانندگی بازدارنده نیست، گفت: افزایش جرایم تنها منفعت مالی برای پلیس، شهرداری ها و سایر دستگاه های مربوطه دارد.

افزایش جرایم تاثیری در کاهش تخلفات رانندگی ندارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، محمد اسماعیل سعیدی در واکنش به افزایش جریمه های رانندگی، گفت: راهنمایی و رانندگی با وجود قوانین، مصوبات، آیین نامه های اجرایی، اخذ جریمه و حتی حضور مداوم در سطح شهر و جاده ها نتوانسته مشکلات و معضلات رانندگی در شهر یا جاده را به صورت ریشه ای حل و فصل کند، باید پذیرفت که اعمال مجازات و جریمه های سنگین کارساز نیست، لذا در هیات دولت قبل از تصویب افزایش جریمه ها بهتر است به اثرات و نتایج مصوبات توجه شود.

    افزایش جرایم تاثیری در کاهش تخلفات رانندگی ندارد

    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه نباید چشم بسته مصوباتی که هیچ تاثیری در کاهش تخلفات ندارد، تصویب شود، گفت: هر مصوبه که در هیات دولت و یا سازمان ترافیک در این موضوع تصویب می‌شود، باید با توجه به رفع ریشه ای مشکل باشد .

    وی با یادآوری ورود خودروهای سایپا و ایران خودرو با شرایط ویژه به بازار، گفت: در کنار تولیدات بسیار خودرو، مجوزهای ساختمان های بدون پارکینگ در کمیسیون ماده 100 مشکل ایجاد کرده است، در مجتمع های خدماتی و بیمارستانی نیز مجوز ساخت بدون پارکینگ داده می شود، لذا در این شرایط پر آشوب افزایش جرایم اقدامی نسنجیده و بدون معنی است.

    برخوردهای جزیره ای بی تاثیر است

    سعیدی برخوردهای جزیره ای در برابر کاهش تخلفات رانندگی و ترافیک را بی تاثیر خواند و گفت: مشکل ترافیک را جریمه ها حل نمی کند، برای کاهش تخلفات یا ترافیک باید راهکاری اساسی اندیشید؛ واقعیت آن است که افزایش جرایم رانندگی ساده ترین راهکاری است که به ذهن هر شهروندی متبادر می شود بنابراین بهتر است به دنبال راهکاری باشیم که زمینه تخلف را از بین ببریم ، به نظر می رسد مسئولانی که اینگونه مصوبات را تصویب می‌کنند خود در رفت و آمد با مشکل مواجه نیستند.

    این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری گفت و گو با سردار اشتری، گفت: پلیس معتقد است تمام مشکلات به دست ناجا حل نمی شود و تنها وجود مدیریت واحد بین شوراها و شهرداری و ناجا و مسئولان مربوطه احتمال رفع مشکل را ممکن می سازد.

    افزایش جرایم رانندگی منفعت مالی برای پلیس و شهرداری ها دارد

    سعیدی با تاکید بر اینکه جرایم رانندگی بازدانده نیست، گفت: ناجا یا شهرداری ها در افزایش جرایم و ترافیک خود را بی تقصیر می دانند حال آنکه افزایش جرایم منفعت مالی خوبی برای پلیس، شهرداری، سازمان ترافیک و وزارت راه دارد لذا طبیعی است که همه با افزایش جرایم موافقت کنند.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مسئولان راحت ترین راه حل برای کاهش تخلفات رانندگی را انتخاب کرده اند، تاکید کرد: نباید حل ریشه ای مشکلات افزایش ترافیک و تخلفات رانندگی را در مسیر افزایش جرایم رانندگی دنبال کرد بلکه باید تلاش کرد تا خدمات شهری از جمله پارکینگ و ... به نحو مطلوبی به شهروندان ارایه شود تا زمینه تخلف کاهش یابد.

     هیات وزیران در جلسه ششم دی ماه سال جاری خود به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی و نیز نیروی انتظامی و به استناد مواد 21 و 22 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی بخشی از کدهای جرائم رانندگی را اصلاح کرده و افزایش دادند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو