فونیکسریمکسبهتام

استاندار کردستان تاکید کرد:

تشکیل کارگروهی برای تحلیل آمار تلفات و حوادث رانندگی در کردستان

عصر خودرو- استاندار کردستان بر تشکیل کارگروهی برای تحلیل آمار و تلفات و حوادث رانندگی در استان تاکید کرد و گفت: جمع‌بندی و تحلیل آماری حوادث رانندگی به شناسایی نقاط حادثه خیز کمک بیشتری می‌کند.

تشکیل کارگروهی برای تحلیل آمار تلفات و حوادث رانندگی در کردستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کردستان در سنندج با بیان اینکه کیفیت جاده های استان، کیفیت خودروها و حجم بالای ترافیک نقش تعیین کننده و تاثیرگذاری در حوادث رانندگی دارد، گفت: کردستان از لحاظ کیفیت جاده و علایم جاده ای با مشکلات جدی مواجه است و راه های فرعی درجه یک و درجه دو در استان کارکرد آزاد راه دارند.

    وی با اشاره به اینکه عوامل کنترل کننده نقش مهمی در کاهش آمار تصادفات دارند، عنوان کرد: پلیس، تجهیزات  وامکانات هوشمند و دوربین‌های نظارتی در سطح جاده‌ها از جمله مهمترین عوامل کنترل کننده هستند که عملکرد مطلوب آنها کاهش تصادفات را به دنبال خواهد داشت.

    وی بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده حدود 70 درصد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی مربوط به عوامل انسانی است.

    استاندار کردستان با اشاره به اینکه سرعت زیاد و غیرمجاز همواره از مهمترین دلایل وقوع تصادفات محسوب می‌شود، ادامه داد: از آنجا که بخشی از تصادفات در جاده‌های روستایی صورت می‌گیرد، می‌طلبد این جاده‌ها هم به علائم هشداری مجهز شوند.

    زاهدی بر تشکیل کارگروهی برای تحلیل آمار و تلفات و حوادث رانندگی در استان تاکید کرد و گفت: جمع‌بندی و تحلیل آماری حوادث رانندگی به شناسایی نقاط حادثه خیز کمک بیشتری می‌کند.

    وی عنوان کرد: در این کارگروه نقاط حادثه‌خیز و آسیب‌پذیر شناسایی و راهکارهایی برای پیشگیری از بروز حوادث در این نقاط ارایه می‌شود.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه تحلیل‌ها در خصوص وضعیت تصادفات و تلفات در استان یکپارچه نیست، گفت: تحلیل و بررسی وضعیت هر نوع مسئله و مبحثی باید منجر به ارائه راهکار شود.

    امیر قادری  بیان کرد: در جلسات قبلی این کمیسیون، کاهش 10 درصدی را در برنامه قرار داده بودیم که نه تنها تحقق نیافت بلکه افزایش هم داشت.

    وی ضمن قدردانی از پلیس راه استان، اظهارداشت: بحث نظارت بر اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مورد تاکید تمامی مسئولان است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو