فونیکسریمکسبهتام

کوچ مدل کوچک هیوندای به مکزیک

عصر خودرو- هیوندای موتور درصدد است بخشی از تولید پرهزینه در کره جنوبی را منتقل کرده و مدل جدید خودروی کوچک اکسنت را در یک کارخانه مکزیکی متعلق به کیا موتورز بسازد.

کوچ مدل کوچک هیوندای به مکزیک
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، اکسنت نخستین خودرو هیوندای خواهد بود که در مکزیک تولید می‌شود و به این خودروساز کره ای امکان می‌دهد از نیروی کار ارزان این کشور و مزیت نزدیکی به بازار آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی بهره مند شود.

    به گفته یک تحلیلگر خودروی کره ای، هزینه نیروی کار در مکزیک یک پنجم کره جنوبی بوده و به هیوندای امکان می‌دهد در تولید این خودروی کوچک صرفه جویی زیادی انجام دهد و با رقیبانش که در مکزیک حضور دارند بهتر رقابت کند.

    منابع آگاه اظهار کرده اند تولید اکسنت در کره جنوبی که در آن تقاضا برای خودروی کوچک راکد بوده، حدود نیمی کاهش خواهد یافت و در عوض مدل شاسی بلند ساب کامپکت جدیدی که حاشیه سود بالاتری دارد تولید می‌شود.

    هیوندای قصد دارد تولید اکسنت جدید را در ژوییه سال 2017 در مکزیک آغاز کند و در سال نخست 20 هزار دستگاه تولید کند و تا سال 2019 میزان تولید را به 100 هزار دستگاه افزایش دهد.

    شرکت خودروسازی کیا هم قصد دارد در این کارخانه مکزیکی که از ماه مه با تولید مدل کامپکت فورت آغاز به کار می‌کند، مدل ریو را به تولید برساند.

    هیوندای در بیانیه ای به رویترز اعلام کرد درصدد تولید خودروهای خود در کارخانه مکزیکی کیا بوده اما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.

    همچنین هیوندای قصد دارد مدلهای شاسی بلند ساب کامپکت را در کره جنوبی، آمریکا و اروپا معرفی کند. این خودروساز در حال حاضر مدلهای شاسی بلند ساب کامپکت را فقط در بازارهایی مانند چین و هند معرفی کرده است که این بخش در آنجا محبوبیت فزاینده ای دارد.

    اما هزینه بالای نیروی کار و کوچک بودن اندازه بازار داخلی مانع از این شده که هیوندای و کیا در یک دهه اخیر به ظرفیت تولیدشان اضافه کنند.

    تقاضا برای خودروهای ساب کامپکت ضعیف بوده و هیوندای 94 درصد از اکسنت تولید داخل و کیا 97 درصد از تولید ریو را به بازارهای خارجی صادر می‌کنند. هیوندای سال گذشته بیش از 61 هزار اکسنت در آمریکا و بیش از 18 هزار دستگاه از این خودرو را در کره جنوبی فروخت.

    طبق گزارش موسسه تحقیقاتی آی اچ اس، هیوندای و کیا 44 درصد از خودروهایشان را در سال 2014 در کره جنوبی تولید کردند با اینهمه انتظار می‌رود کره جنوبی که در تولید جهانی خودرو رتبه پنجم را در اختیار دارد، جایگاه خود را در سال 2017 به هند واگذار کند و در سال 2018 در رتبه پایین‌تر از مکزیک قرار بگیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو