فونیکسریمکسبهتام

بهترین سدان‌های خانوادگی در سال ۲۰۱۵

عصر خودرو: دستور ساخت خودروهای سدان خانوادگی سال‌ها است که تغییر نکرده است و راحتی، مقرون به صرفه بودن، کیفیت مناسب و ظاهر کاربر پسند پایه‌های اصلی آن به شمار می‌روند.

بهترین سدان‌های خانوادگی در سال ۲۰۱۵
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۰۰
  • فولکس واگن پاسات
  • کیا اپتیما
  • هیوندای سوناتا
  • فورد فیوژن
  • نیسان آلتیما
  • شورولت مالیبو
  • تویوتا کمری
  • سوبارو لگاسی
  • کرایسلر 200
  • بهترین سدان‌های خانوادگی در سال 2015

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران، خرید خودرو مناسب خانوادگی یکی از دغدغه‌ی اصلی خانواده‌ها است. محصولات متنوع بازار نیز به پیچیده شدن این موضوع کمک می‌کنند. اگر علاقه دارید با بهترین خودروهای این کلاس آشنا شوید، با ما همراه باشید.

بهترین سدان‌های خانوادگی در سال 2015

دستور ساخت خودروهای سدان خانوادگی سال‌ها است که تغییر نکرده است و راحتی، مقرون به صرفه بودن، کیفیت مناسب و ظاهر کاربر پسند پایه‌های اصلی آن به شمار می‌روند. مساله‌ای که به تازگی تغییر کرده است، نحوه‌ی تجاری سازی و تولید ارزان تکنولوژی‌های نوین برای استفاده در این کلاس از خودروها است. خودروهای سدان خانوادگی همواره از رقابت بالایی برخوردا بودند و محصولات متنوعی همه ساله به بازار عرضه می‌شوند.

در ادامه شما را به مشاهده‌ی بهترین خودروهای سدان خانوادگی دعوت می‌کنیم.

11- کرایسلر 200

200 ، محصول ابتدایی کرایسلر برای رقابت در یکی از فشرده‌ترین کلاس‌های خودرویی است. کرایسلر 200 را می‌توان نمونه‌ی ارتقا داده شده‌ی دوج دارت دانست. این خودرو به طور استاندارد از پیشرانه‌ی 2.4 لیتری چهار سیلندر استاندارد بهره برده و پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.6 لیتری نیز قابل سفارش است. هم‌چنین امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک در نمونه‌ی 6 سیلندر وجود دارد. جعبه دنده‌ی پیشرفته‌ی 9 سرعته نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت را بر عهده دارد. بدنه‌ی کرایسلر 200 جذاب‌تر از چیزی بود که پیش از معرفی آن در ذهن کارشناسان وجود داشت. با این که 200 از ظاهر و کابین زیبایی بهره می‌برد، اما کمبود امکانات و سیستم‌های پیشرفته‌ی کنترلی نسبت به رقبا باعث شده است تا در این جایگاه قرار بگیرد. وزن زیاد و فرمان نه چندان دقیق از مهم‌ترین نقاط ضعف کرایسلر 200 به شمار می‌رود.

10- سوبارو لگاسی

سوبارو با ارایه‌ی سیستم چهارچرخ محرک به صورا استاندارد برای لگاسی، آن را از سایر محصولات این کلاس خودرویی متمایز کرده است. پیشرانه‌ی تخت 2.5 لیتری 175 اسب بخاری به همراه جعبه دنده‌ی خودکار ضریب متغیر در لگاسی به کار گرفته شده‌اند. البته پیشرانه‌ی تخت 3.6 لیتری به توان 256 اسب بخار نیز قابل سفارش است. با این که لگاسی در بسیار از جنبه‌ها عملکرد ایده‌آلی دارد، اما در بخش تجهیزات کابین و کیفیت قادر نیست با بهترین‌‌های این کلاس رقابت کند. سوبارو می‌تواند با ارایه‌ی جعبه‌دنده‌های بهتر، امید‌ها را برای افزایش فروش لگاسی زنده نگه دارد.

9- تویوتا کمری

پرفروش‌ترین خودروی بازار ایالات متحده در زمینه‌‌های متعددی اعم از شاسی، طراحی بدنه و کابین پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشته است. اما این تغییرات برای راضی کردن مشتریان نسل قبلی کمری به خرید نسل جدید آن، کافی نیست. طبق سنت همیشگی تویوتا، پیشرانه‌های 4 سیلندر 2.5 لیتری و 6 سیلندر 3.5 لیتری در دسترس هستند. جعبه دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی تنها نمونه‌ی موجود در نسل جدید کمری است. نمونه‌ی هیبریدی کمری نیز در کنار سایر انواع به بازار عرضه شده است. علی رغم کمبود‌های کمری، این خودرو هم‌چنان نماد کیفیت، قیمت مقرون به صرفه و امکانات مناسب در کلاس خود است. با این حال ممکن است تعدادی از علاقه مندان به این خودرو نتوانند با زبان طراحی آن ارتباط برقرار کنند. مدیر عامل تویوتا در خصوص طراحی محصولات خود قول پیشرفت چشمگیر در آینده‌‌ای نزدیک را داده است. یقینا کمری رانندگی بهتری را نسبت به نسل قبل خود ارایه می‌دهد اما رقبای آن در این رده پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

8- شورولت مالیبو

نسل جدید مالیبو به هر مشخصه‌ای برای رقابت در این کلاس خودرویی مجهز شده است؛ بدنه‌‌ای زیبا، تکنولوژی پیشرفته و عرضه‌ی نمونه‌ی هیبریدی. پیشرانه‌های به کار رفته در مالیبو نمونه‌های توربوی 1.5 و 2 لیتری به توان‌های 160 و 250 اسب بخار است که جعبه دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار نیز وظیفه‌ انتقال قدرت را بر عهده دارد. نمونه‌ی هیبریدی این خودرو نیز از پیشرانه‌ی 1.8 لیتری در کنار دو موتور الکتریکی بهره می‌برد. سیستم‌های ایمنی پیشرفته، نمایشگر لمسی بزرگ در کنار طراحی عضلانی مالیبو را به رقیب قدرتمندی تبدیل کرده است. زبان طراحی کودو از مالیبو خودرویی زیبا ساخته است در حالی که ظاهر نسل قبلی آن ناامید کننده بود و سران جنرال موتورز را وادار به فیس لیفت خودرو تنها 18 ماه پس از عرضه به بازار کرد.

7- نیسان آلتیما
نیسان در آلتیما برای جذابیت بیشتر از المان‌های طراحی اینفینیتی بهره برده است. هم‌چنان می‌توان هندلینگ عالی را نقطه قوت آلتیما به شمار آورد در حالی که بزرگترین نقطه ضعف آن جعبه دنده‌ی ضریب متغیر آن است. استفاده از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی 6 سیلندر 270 اسب بخاری دوست داشتنی است، اما متاسفانه تنها جعبه دنده‌ی موجود نمونه‌ی خودکار ضریب متغیر است که حس رانندگی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. نیسان در نسل جدید خودروهای خود از صندلی‌های با نام جاذبه‌ی صفر (Zero Gravity) بهره برده که مراحل توسعه‌ی آن به کمک ناسا برای راحتی سرنشینان در مسافت‌های طولانی، انجام شده است.

6- فورد فیوژن

طراحی جذاب فورد در کنار فرمان پذیری خوب و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، فیوژن را به گزینه‌ای مناسب در این کلاس تبدیل کرده است. پیشرانه‌ی چهار سیلندر 2.5 لیتری 175 اسب بخاری در کنار نمونه‌های 1.5 و 2 لیتری توربوی 181 و 240 اسب بخاری، امکان انتخاب گسترده‌ای را به خریداران می‌دهد. تمامی پیشرانه‌های مذکور با جعبه دنده‌ی 6 سرعته‌ی خودکار و محور جلوی محرک همراه شده‌اند. البته لازم به ذکر است که سیستم چهارچرخ محرک در نمونه‌ی 2 لیتری قابل سفارش است. هم‌چنین نمونه‌ی هیبریدی که از پیشرانه‌ی 2 لیتری به همراه 4 موتور الکتریکی در آن به کار رفته، نیز در دسترس است. اگر چند سال گذشته کسی می‌گفت فورد محصولی زیبا قابلیت‌های فراوان ارایه خواهد کرد، همه به آن می‌خندیدند. اما فیوژن ثابت کرد فورد توانایی تغییر را دارد.

5- هیوندای سوناتا
سوناتا از زبان طراحی جدید هیوندای که پیش‌تر در جنسیس به کار رفته بود، بهره می‌برد. این زبان طراحی باعث شده است تا سوناتا به خودرویی جذاب و زیبا در این کلاس تبدیل شود. هیوندای برای قوای حرکتی نسل جدید سدان پرفروش خود از پیشرانه‌های 2.4 لیتری به صورت استاندارد و نمونه‌های 1.6 لیتری اکو و 2 لیتری توربو بهره برده است. سوناتا در نسل جدید خود ارتقای محسوسی در سیستم تعلیق و فرمان تجربه کرده است. امکانات رفاهی نیز در این خودرو در بالاترین سطح قرار دارد. سوناتا به طور خلاصه خودرویی بسیار خوب است و نقطه‌ی ضعف بزرگی به همراه ندارد.

4- کیا اپتیما

طراحی زیبا، کابین پیشرو در این کلاس و شاسی پیشرفته اپتیما را به خودرویی بسیار بهتر از یک نمونه‌ی سدان معمولی تبدیل کرده است. به صورت استاندارد این خودرو به پیشرانه‌ی 2.5 لیتری 185 اسب بخاری مجهز است؛ اما نمونه‌های1.6 لیتری و 2 لیتری توربو به توان‌های خروجی 178 و 274 اسب بخار نیز قابل سفارش هستند. جعبه دنده‌های 7 سرعته‌ی دوکلاچه و 6 سرعته‌ی خودکار نیز در دسترس خریداران هستند. اپتیما به صورت استاندارد دارای کروز منترل، رادیوی ماهواره‌ای و بلوتوث است که بدین وسیله خود را از سایر خودروهای این کلاس متمایز می‌کند. مدل 2016 این خودرو با بهینه‌سازی‌های جزیی در بخش‌های ظاهری و فنی آماده‌ی فروش است.

3- فولکس واگن پاسات
پاسات با بدنه‌ای بلند‌تر و عریض‌تر برای رقابت با رقبای آسیایی وارد بازار شده است. این خودرو با تجهیز به پیشرانه‌های 1.8 لیتری توربو و 3.6 لیتری، قابلیت‌های حرکتی بالا را در کنار فضای داخلی راحت آرام را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. با این حال طراحی بدنه‌ی پاسات را می‌توان نسبت به رقبای کره‌ای تا حدودی محافظ کارانه دانست. به تازگی فولکس واگن اقدام به عرضه‌ی مدل 2016 این خودرو کرده است.

2- مزدا 6

به جرات می‌توان زبان طراحی کودو را جز بهترین‌های حال حاضر دانست. بدنه‌ی زیبای مزدا 6 گواه این مدعی است. طراحی زیبا و جذاب مزدا 6 در کنار کابین دل‌نشین آن را به یکی از بهترین‌ سدان‌های حال حاضر تبدیل کرده است. مزدا در این خودرو از به صورت استاندار از پیشرانه‌ی 2.5 لیتری 184 اسب بخاری بهره برده است که جعبه دنده‌ی 6 سرعته‌ی دستی یا خودکار وظیفه‌ی انتقال قدرت را بر عهده دارند. مزدا 6 خودرویی کم مصرف است اما شتاب آن نسبت به رقبای خود برتری خاصی ندارد. مزدا 6 جز معدود خودروهای این رده است که پس از نشستن پشت فرمان، خنده بر لب راننده خواهد نشست. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این خودرو بهترین سدان خانوادگی سال 2015 است.

1- هوندا آکورد

با وجود رقبای بسیار سرسخت، لقب بهترین سدان خانوادگی سال 2015 برازنده‌ی آکورد است. قابلیت‌های حرکتی بالا در کنار فضای جادار و راحت باعث شده است تا این خودرو نیاز‌های هر قشری را پوشش دهد. آکورد از پیشرانه‌های 2.4 لیتری و 3.5 لیتری به توان‌های 185 و 278 اسب بخار بهره می‌برد. نکته‌ی مثبت در خصوص این خودرو امکان انتخاب جعبه دنده‌ی 6 سرعته‌ی خودکار به جای نمونه‌ی ضریب متغیر است. آکورد هم‌چنان در زمینه‌هایی اعم از قیمت، راحتی و فضای سرنشین بهترین این کلاس به شمار می‌رود. ترکیب این موارد باعث شده است تا آکورد به بهترین سدان خانوادگی تبدیل شود که در بازار وجود دارد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو