فونیکسریمکسبهتام

اوباما تکلیف خودروهای خودران را روشن می‌کند

عصر خودرو- رئیس جمهور آمریکا در آخرین سخنرانی سالانه خود در کنگره درباره آینده خودروهای خودران صحبت خواهد کرد.

اوباما تکلیف خودروهای خودران را روشن می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز، این اولین بار است که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در سخنرانی سالانه خود قصد دارد درباره موضوع مهمی که پیش روی صنایع خودروسازی و فن آوری قرار گرفته صحبت کند.

    مارک رزکیند رئیس سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: آنتونی فاکس وزیر حمل و نقل آمریکا برای تهیه مطالبی که اوباما در سخنرانی سالانه درباره خودروهای هوشمند بیان خواهد کرد به دیترویت می‌رود.

    انتظار می‌رود فاکس درباره تلاشهای دولت اوباما برای تسریع معرفی خودروهای خودران صحبت کند.

    هنوز مشخص نیست که چارچوب قانونی درباره حضور این خودروهای در خیابانهای آمریکا چه خواهد بود. امری که باعث نگرانی خودروسازان و شرکتهای فن آوری شده است.

    گوگل و دیگر شرکتها از نهادهای مسئول خواسته اند که دستورالعمل شفافی را برای معرفی فن آوری خودروهای خودران ارائه دهند که بخشی از آن به دلیل اینست که یک اشتباه در خودروی خودران میتواند به دعوای حقوقی پرهزینه ای تبدیل شود.

    رزکیند در ماه دسامبر اعلام کرد که مخالف قوانین سهل انگارانه در خصوص خودروهای خودران است و وعده داد که در زمینه نوشتن مقررات این خودروها یک رویکرد منعطف و هوشمندانه اتخاذ شود.

    سازمان ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا از موضع گیری درباره پیشنهاد کالیفرنیا برای مخالفت با خودروهای خودرانی که هیچ فردی پشت فرمان آنها ننشسته باشد مخالفت کرده است.

    پیشنهاد کالیفرنیا برخلاف شرکت گوگل و دیگر حامیان خودروهای بدون راننده است، اما مطابق با دستورالعمل سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا در سال 2013 در خصوص این فناوری است.

    آنتونی فاکس از سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا خواسته که برای تضمین عقب رانده نشدن نوآوری‌ها و فناوری‌ها بر اثر مقررات، درباره این دستورالعمل‌های جدید تجدید‌نظر صورت بگیرد.

    سازمان وسائط موتوری کالیفرنیا مقرراتی را پیشنهاد کرده که براساس آن خودروهای خودران باید فرمان، دریچه گاز و پدال ترمز داشته باشند تا بتوانند در خیابان‌های این ایالت تردد کنند.همچنین یک راننده دارای گواهینامه باید پشت فرمان این خودرو‌ها بنشیند تا در صورت بروز هرگونه خطر آماده واکنش باشد.

    شرکت گوگل ماه گذشته اعلام کرد که این پیشنهاد قدیمی و منسوخ بوده و مانع از این می‌شود که فناوری خودروهای خودران به پتانسیل نهایی خود برسد.

    برخی از خودروهای خودران گوگل تحت قوانین فدرال هستند که براساس آن باید سرعت آنها محدود به 25 مایل در ساعت(40 کیلومتر در ساعت) باشد. در کالیفرنیا قانون محدودیت سرعت این خودروها 35 مایل در ساعت است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو