فونیکسریمکسبهتام

افت شدید بازار خودرو چین

عصر خودرو- دولت چین روز سه شنبه مدیرکل ارزهای خارجی بانک مرکزی این کشور را به سبب سیاست گذاری های غلط ارزی که به کاهش ارزش «یوان» منجر شد، تغییر داد.

افت شدید بازار خودرو چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی از شانگهای به نقل از بیانیه بانک مرکزی چین اعلام کرد که 'ایی گانگ' مدیرکل ارزهای خارجی این بانک را از کار برکنار کرد تا پن گونگشن، معاون رییس بانک مرکزی جمهوری خلق چین را جانشین او سازد.
    بیانیه بانک مرکزی که در تارنمای آن نیز آمده است علت برکناری مدیرکل فعلی که از سال 2009 در این مقام بود را انجام تحقیقات، ارایه پیشنهادات جدید و سیاستگذاری های غلط چند ماه اخیر وی عنوان کرد که منجر به کاهش بی سابقه و ویرانگر ارزش یوان شده است.
    مقامات چین طی چند ماه گذشته به گونه ای سیاست های ارزی این کشور را هدایت کردند که ارزش یوان را به پایین ترین حد آن افت کرد و حتی هشت نشست اضطراری مقامات مالی بانک مرکزی هم نتوانست از پنج شنبه گذشته تاکنون راه حلی برای آن پیدا کند.
    این گزارش، کاهش ارزش یوان را در اواسط ماه اوت (اوایل شهریور) تا پنج درصد اعلام کرد و افزود: این کاهش ارزش بیشتر به سبب انجام اصلاحات جدید در سیاست های ارزی کشور برای انعطاف پذیرتر کردن آن بوده است که پیش از این از سوی ایی گانگ پیشنهاد شده بود.
    براساس این گزارش، وی قرار است به عنوان یکی از معاونان بانک مرکزی این کشور انجام وظیفه کند اما مدیرکل جدید نیز از سال 2012 معاون این بانک بود و پیش از آن نیز معاون رییس بانک کشاورزی این کشور بوده است.
    گزارش دیگری از چین حاکیست که صنعت خودروسازی این کشور امروز با یک افت فروش شدیدی مواجه بود که طی سه سال اخیر بی سابقه بوده است.
    صنعت خودروسازی چین که گسترده ترین صنعت خودرو سازی جهان است، در سال 2015 کمترین سود را داشته است.
    براساس این گزارش، بخش خودروسازی چین در سال 2015 فقط 24 میلیون و 600 هزار خودرو فروخته بود که این رقم 4،7 درصد کمتر از فروش سال 2014 بوده است.
    این صنعت در سال 2014 نیز با 6،9 درصد کاهش فروش نسبت به سال 2012 برخوردار بود در حالی که در همان سال (2012) نسبت به 2011 با 4،3 درصد رشد روبرو بود.
    دولت چند سالی بود که با تغییرسیاست هایش، عزم خود را برای پیوستن به کشورهای صاحب سبک در خودروسازی جزم کرده بود.
    براساس این سیاست ها، خودروسازان بخش دولتی و بخش خصوصی چین با سرمایه گذاری های هنگفت قصد داشتند پله های ترقی را با سرعت طی کرده و به جمع خودروسازان مطرح و معتبر بپیوندند.
    چین در سال 2014 همچنان صدرنشینی بلامنازع خود را در تولید خودرو جهان ادامه داد چرا که این کشور که در سال 2013 با تولید بیش از 22 میلیون خودرو (یعنی عددی بیشتر از مجموع تولید ایالات متحده و ژاپن که رتبه های دوم و سوم را در اختیار داشتند) بزرگ ترین خودروساز جهان بود و در سال 2014 هم این جایگاه را حفظ کرد تا اینکه در سال 2015 با کاهش شدید فروش بین المللی روبرو شد.
    حدود 44 درصد از آمار فروش خودرو در چین مربوط به برندهای چینی و الباقی مربوط به برندهای خارجی می باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو