فونیکسریمکسبهتام

تعیین تکلیف ثبت‌نام‌کنندگان مازاد خودرو قسطی

عصر خودرو : وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی چندی پیش مسوولیت ۲۰ هزار خودروی مازاد بر فروش اقساطی را متوجه خودروسازان دانست که خبر می‌رسد معاون اول رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به ‌رئیس‌کل بانک مرکزی خواستار تقبل خودروهای ثبت‌نامی از سوی این بانک شده است.

تعیین تکلیف ثبت‌نام‌کنندگان مازاد خودرو قسطی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،به گفته مسوولان بانک مرکزی، در طرح فروش تسهیلاتی قرار بود خودروسازان 110 هزار خودرو بفروشند حال آنکه تولید‌کنندگان از 130 هزار متقاضی ثبت‌نام کردند. بر این ‌اساس وضعیت 20 هزار مشتری خرید خودرو در این طرح بلاتکلیف باقی ماند. در همین حال باوجود دستور نعمت‌زاده مبنی‌بر پذیرفتن مسوولیت متقاضیان مازاد از سوی خودروسازان، ظاهرا دولت قصد دارد این مسوولیت را به بانک مرکزی محول کند. در این میان، محمدرضا قربانی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با سایت خبری بانک مرکزی اعلام کرد که بانک مرکزی از چهارم آذرماه امسال تاکنون، با تنزیل اسناد تجاری مشتریان یک‌هزار و 770 میلیارد تومان به حساب خودروسازان پرداخت کرده است. بنابراین تامین مالی 97هزار و 192 خودرو فراهم و این خودروها به مشتریان تحویل داده شده است. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که با نامه اسحاق جهانگیری به ولی‌الله سیف مسوولیت متقاضیانی که خارج از ظرفیت ثبت‌نام کردند، باز هم بر گردن این بانک باشد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم