فونیکسریمکسبهتام

نخستین ابررایانه هوش مصنوعی داخل خودرو جهان معرفی شد

عصر خودرو- شرکت Nvidia جانشین جدیدی را برای رایانه درون خودرو قدیمی Drive PX معرفی کرده که به خودرو اجازه می‌دهد محیط اطرافش را بخوبی حس کرده و بطور مستقل حرکت کند.

نخستین ابررایانه هوش مصنوعی داخل خودرو جهان معرفی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، مدل جدید که Drive PX 2 نام دارد، یک خنک‌کننده مایع و به شدت قدرتمند است که از سی‌پی‌یوی 12 هسته‌ای و نیروی پردازش هشت ترافلاپی برخوردار است.

    این رایانه برای ارائه جدیدترین فناوری واحد پردازش گرافیکی Nvidia طراحی شده که آگاهی موقعیتی 360 درجه را ارائه می‌کند. به گفته شرکت سازنده، این رایانه به لحاظ قدرت اولیه تقریبا معادل 150 لپ‌تاپ MacBook Pros است. Nvidia بر این باور است که سطح نیروی ارائه شده توسط رایانه جدید در صورت ورود خودروهای خودران به بازار عمومی ضروری خواهد بود.

    در خودروهای خودران که از مجموعه‌ای از حسگرها استفاده می‌کنند، Drive PX 2 بطور طبیعی می‌تواند اطلاعات را از طیف گسترده‌ای از منابع پردازش کند. این رایانه می‌تواند ورودهای 12 دوربین فیلمبرداری، حسگرهای فراصوت و رادار و لیدار را مدیریت کند. همه این اطلاعات توسط مجموعه ابزار نرم‌افزار DriveWorks ترکیب و تحلیل شده و به خودرو اجازه می‌دهد تا جهان اطرافش را به تصویر کشیده، موقعیتش را تعیین کند، موانع را شناسایی کرده و ایمنترین مسیر را برنامه‌ریزی کند.

    این فناوری از دو سی‌پی‌یوی Tegra به همراه دو سی‌پی‌یوی مجزا بر اساس سبک معماری پاسکال شرکت Nvidia ساخته شده است. این سخت‌افزار به ارائه هشت ترافلاپ نیروی پردازش پرداخته که تا 24 تریلیون عملیات یادگیری عمیق را در ثانیه ممکن می‌سازد.

    به گفته شرکت Nvidia، سیستم یادگیری عمیق در رسیدگی به مسائل خاص بهتر از روشهای بینایی رایانه‌ای سنتی است. بطور خاص، این فناوری بهتر می‌تواند سناریوهای شرایط نور دشوار مانند طلوع و غروب خورشید و شرایط آب‌وهوایی شدید مانند بارش برف و باران را شناسایی و با آن‌ها مقابله کند.

    این رایانه توسط ولوو مورد استفاده قرار خواهد گرفت که قرار است در 100 خودروی شاسی‌بلند XC90 بکار رود. این خودروها سال آینده به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی خودروی خودران Drive Me ولوو وارد جاده‌ها خواهند شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو