فونیکسریمکسبهتام

فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی:

تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی ۶ درصد کاهش یافت

عصر خودرو- فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی از کاهش شش درصدی تصادفات در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین آمار تصادفادت جاده های اصلی رخ داده است.

تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی ۶ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حسین رضایی ظهر دوشنبه در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و مدیریت سوانح رانندگی خراسان جنوبی، بابیان اینکه در سال گذشته خراسان جنوبی رتبه نخست کاهش تصادفات در کشور را داشته است، اظهار کرد: در طرح نوروزی امسال نیز رتبه نخست کاهش تصادفات را داشته‌ایم.

    وی از کاهش تصادفات جاده‌ای طی نیمه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: در نیمه دوم امسال این روند مطلوب نبوده است.

    فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی ادامه داد: تصادفت جاده‌ای استان از ابتدای سال تاکنون شش درصد کاهش داشته است.

    وی بابیان اینکه محور دیهوک- راور حادثه‌خیزترین محور استان بوده است، افزود: با انجام برخی اقدامات ایمن‌سازی در این محور در سال جاری تصادفات در این محور کاهش‌یافته است.

    وی از وقوع 21 درصد تصادفات در محور بیرجند- قاین خبر داد و تصریح کرد: بیشترین آمار تصادفات این محور در منطقه آرین شهر بوده است.

    رضایی بر برنامه‌ریزی برای ایمن‌سازی این نقطه حادثه‌خیز تأکید کرد و گفت: 28 درصد تصادفات جاده‌ای استان در ساعات 16 تا 20 رخ‌داده است.

    وی بابیان اینکه 61 درصد تصادفات سال جاری در محورهای اصلی استان بوده است، افزود: 39 درصد نیز در محورهای روستایی رخ‌داده است.

    عدم توجه به جلو عامل 44 درصد تصادفات جاده ای استان

    وی با اشاره به اینکه علت 44 درصد تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو بوده است، افزود: 30 درصد به دلیل تخطی از سرعت، 14 درصد به دلیل عدم رعایت حق تقدم و 10 درصد تصادفات به دلیل انحراف به چپ بوده است.

    فرمانده پلیس‌راه خراسان جنوبی بابیان اینکه مقصر 58 درصد تصادفات از ابتدای سال تاکنون خودروهای سواری بوده‌اند، اظهار داشت: اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها با یک درصد و وانت‌بارها با 15 درصد مقصر تصادفات بوده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار فوتی و جرحی از ابتدای سال تاکنون مربوط به شهرستان‌های بیرجند و قاین بوده است، افزود: علی‌رغم اینکه بیشترین قسمت محور بیرجند- قاین دو بانده است اما هنوز شاهد تلفات زیادی در این محور هستیم که باید برای کنترل تصادفات این محور برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

    وی بیان داشت: در سال جاری اعمال قانون برای تخلفات حادثه‌ساز ازجمله سرعت غیرمجاز 7 درصد، انحراف به چپ 10 درصد افزایش داشته است.

    رضایی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و 396 اعمال قانون برای نبستن کمربند ایمنی در جاده‌های استان داشته‌ایم.

       

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط