فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ستاد دیه کشور:

ورودی راننده ناشی از تصادف به زندان نخواهیم داشت

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: با تصویب و اجرای قانون اجباری بیمه شخص ثالث، دیگر ورودی راننده به زندان ها نخواهیم داشت.

ورودی راننده ناشی از تصادف به زندان نخواهیم داشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلای ، سید اسدالله جولایی روز چهارشنبه در کرج، افزود: در بررسی های آسیب شناسی که در سراسر کشور توسط کمیته مردمی ستاد دیه انجام شد، ستاد دیه حول دو موضوع مهم پیشگیری و درمان رسالت خود را ترسیم کرد.
    وی اظهار داشت: درمان، همان کمک های مردمی و گلریزان هایی است که ستاد و دستگاه های مختلف برگزار می کنند. اما موضوعی که مهم تر است پیشگیری است.
    جولایی بابیان اینکه در هیئت مدیره و هیئت امنای ستاد دیه کشور، موضوع پیشگیری بر سرمحورهایی چون اصلاح قانون، اجرای قانون و آموزش تعریف شده است، تصریح کرد: در بررسی های ستاد دیه، معلوم شد که قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال 1347 بوده و این قانون چهل ساله دچار اشکال است و درست هم اجرا نمی شود. لذا هر راننده ای چنانچه تصادف منجر به جرح می کرد، اگر پول نداشت به زندان می رفت و مرحوم و مصدومِ تصادف هم، بی پناه بود.
    وی در ادامه گفت: بنابراین 10 سال کار شد و از سال 84 با ورود ستاد دیه کشور به این موضوع در مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون اقتصاد مجلس مطرح شد و با برگزاری بیش از 60 جلسه در این گروه و با حضور رئیس قوه قضاییه وقت و سایر دستگاه ها، قانون بیمه اجباری شخص ثالث در 20 شهریور 87 به تصویب مجلس و تائید شورای نگهبان رسید و لازم الاجرا شد.
    مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه تا قبل از تصویب و اجرای این قانون، ورودی رانندگان تصادف کرده به زندان ها روزانه بین 57 الی 60 نفر می شد، گفت: اما بعد از تصویب و اجرای قانون، هر روزی که از زندان ها آمار می گرفتیم این تعداد ورودی راننده تصادفی به زندان ها روزانه فقط 3 نفر اعلام می شد.
    جولایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قانون بیمه اجباری شخص ثالث، در طول 5 سال به طور آزمایشی اجرا می شد، ستاد دیه تلاش کرد با اعلام به مجلس محترم، این قانون دائمی شود. لذا سندیکای بیمه گران نیز طرح اصلاحی آوردند و با لایحه جدید دولت و همکاری ستاد دیه کشور، اصلاحی این قانون مجدد در گروه اقتصادی مجلس بررسی شد و 30 ماده به 68 ماده قبلی اضافه گردید که مراحل نهایی بررسی و تصویب را در مجلس شورای اسلامی می گذراند که امید است با اجرای این قانون دیگر ورودی راننده به زندان ها نداشته باشیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو