فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

راه‌اندازی خطوط اتوبوس تندرو به جای تراموا در شهر اصفهان

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: باتوجه به کمبوداعتبار و نبود تجهیزات، راه‌اندازی خطوط اتوبوس تندرو(BRT) از استقلال تا میدان شهدا به جای خطوط تراموا انجام می شود.

راه‌اندازی خطوط اتوبوس تندرو به جای تراموا در شهر اصفهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان توسعه و راه‌اندازی خطوط جدید تندرو در اصفهان است، اظهار داشت: با توجه به حجم بالای تردد و ترافیک در سطح شهر اصفهان در آینده نزدیک این شهر به پارکینگ خودروها تبدیل خواهد شد و از این رو باید اقدامات اساسی در حوزه ساماندهی این امر در دستور کار قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه معضل کمبود پارکینگ به رغم وجود پارکینگ‌های احداثی و همچنین پارکینگ‌های حاشیه خیابان‌ها در اصفهان احساس می‌شود، ابراز داشت: این در حالی است که شرایط موجود با توجه به آلاینده‌های زیست محیطی در شهر اصفهان باید نسبت به کاهش تردد خودروها در سطح شهر برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته اجرایی شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با افزایش کیفیت و کمیت خدمات حمل و نقل عمومی و بالا بردن هزینه‌های استفاده از وسایل حمل و نقل شهری می‌توان نسبت به کاهش تردد خودورهای شخصی و غیر ضروری در سطح شهر اقدام کرد.

    خط اتوبوس تندرو میدان استقلال تا میدان شهدا نیز در دستور کار است

    وی در ادامه با اشاره به اینکه راه‌اندازی خط شرقی – غربی اتوبوس تندرو در اصفهان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: از این رو فاز اول این خط از ارغوانیه تا میدان امام علی (ع) و فاز دوم آن از میدان امام علی (ع) تا پایانه صمدیه است که تا پایان سال 95 به بهره ‌برداری می‌رسد.

    صلواتی با بیان اینکه خط میدان قدس تا میدان جمهوری و میدان جمهوری تا میدان آزادی نیز در دستور کار است، ادامه داد: خطوط تندروی اتوبوس در دو نقطه نیز با هم تلاقی دارند که مسافران می‌توانند در این نقاط نسبت به تغییر مسیر اقدام کنند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه خط اتوبوس تندرو میدان استقلال تا میدان شهدا نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: این فاصله قرار بود مجهز به سیستم حمل و نقل عمومی تراموا شود ولی با توجه به شرایط تحریم‌ها و کمبود اعتبار فعلا راه‌اندازی خطوط اتوبوس تندرو را برای این امر در نظر داریم.

    سهم اتوبوس در حمل و نقل عمومی اصفهان 18 درصد است

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: چنانچه اعتبار و تجهیزات برای راه‌اندازی تراموا تامین شود نسبت به راه‌اندازی این نوع حمل و نقل نیز اقدام خواهد شد.

    وی همچنین با اشاره به اینکه خطوط تندروی اتوبوس در خیابان شیخ بهایی به سمت غرب و از خیابان چهارباغ به سمت خیابان هشت بهشت نیز در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، افزود: برنامه‌ریزی‌ها به صورتی در حال انجام است که هر شهروند بتواند در فاصله 400 الی 500 متری با محل سکونت خود به خطوط حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشد.

    صلواتی در ادامه با اشاره به اینکه با اجرای پروژه‌های خطوط تندروی اتوبوس در شهر اصفهان منجر به افزایش پنج درصدی سهم اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی خواهد شد، ابراز داشت: در حال حاضر سهم اتوبوس در حمل و نقل عمومی 18 درصد است و قرار است تا سال 1400 این میزان به 45 درصد افزایش یابد.

    وی در خصوص سهم صنایع و خودروهای شخصی و عمومی در ایجاد آلاینده‌ها در شهر اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشت که تمام آمار ارائه شده در این خصوص تخمینی است و باید برای این امر و تعیین سهم هر کدام از آلاینده‌ها تحقیقات علمی صورت پذیرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری آمادگی خود را برای همکاری در توسعه ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا و آلودگی صوتی اعلام کرده است، افزود: در این راستا مناقصه‌ای برگزار شده و پیمانکاران نیز برای نصب سه دستگاه سنجش آلاینده‌ هوا و سه دستگاه سنجش آلودگی صوتی در هفته جاری معرفی خواهند شد.

    وی اظهار داشت: توسعه ایستگاه‌های استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا در شهر اصفهان می‌تواند به ارائه آمار علمی میزان آلاینده‌ها و تاثیر این امر در نقاط مختلف جغرافیایی شهر اصفهان کمک کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط