فونیکسریمکسبهتام

پیش‌ بینی هیوندای و کیا برای کمترین میزان رشد فروش در ۱۰ سال‌ آینده

عصر خودرو- براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی شرکت‌های هیوندای و کیاموتورز کره‌جنوبی، این دو غول خودروسازی کره‌ای با توجه به کاهش شدید تقاضا در چین، کمترین میزان رشد فروش خودرو در ۱۰سال آینده را برای خود پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش‌ بینی هیوندای و کیا برای کمترین میزان رشد فروش در ۱۰ سال‌ آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فرصت امروز، «چونگ مونگ کو» که همزمان مدیرعامل هر دو شرکت خودروسازی محسوب می‌شود در سخنرانی خود به مناسبت سال جدید میلادی و در جمع کارکنان این دو خودروساز کره‌ای اعلام کرد: مجموع فروش خودروهای دو شرکت هیوندای و کیاموتورز در سال 2016 به 8 میلیون و 130 هزار دستگاه خواهد رسید،

    این در حالی است که این رقم در سال گذشته میلادی 8 میلیون دستگاه بوده است. گفتنی است براساس اطلاعات ارائه شده این میزان رشد فروش خودرو از سال 2006 به این‌سو، کمترین میزان رشد برای کیا و هیوندای محسوب می‌شود. در همین ارتباط دو غول خودروسازی کره‌ای در دو بیانیه جداگانه هدف‌گذاری خود برای سال 2016 میلادی را اعلام کردند. بر این اساس شرکت هیوندای اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا 5/01 میلیون خودرو در سال 2016 تولید کند. این در حالی است که این رقم برای کیاموتورز 3/12 میلیون دستگاه عنوان شده است.

    هدف‌گذاری دو خودروساز مذکور در حالی اعلام می‌شود که هیوندای و کیا برای نخستین‌بار در سال گذشته و از سال 2008 میلادی به این‌سو، نتوانستند تولیدات‌شان را به دلیل کاهش شدید تقاضا در بازار خودروی چین، روسیه و برزیل مطابق هدف‌گذاری‌های صورت گرفته به فروش برسانند. در میان پیش‌بینی‌ها و ارائه آمارهای مختلف از سوی خودروسازان کره‌ای، هیوندای قصد دارد تا برند جنسیس خود را به منظور افزایش فروش و تصاحب سهمی از بازار خودروهای لوکس، به برندی مستقل و لوکس بدل سازد. در مقابل شرکت کیاموتورز نیز از قصد خود برای آغاز تولید خودروهای خود در مکزیک به منظور تحریک تقاضا در منطقه آمریکای جنوبی خبر داد.

    کاهش تقاضا در چین

    در همین رابطه آقای چونگ مدیرعامل شرکت‌های هیوندای و کیاموتورز اعلام کرد: «به دلیل کاهش نرخ رشد اقتصاد چین، پایین بودن نرخ بنزین و افزایش نرخ بهره در آمریکا، رشد میزان فروش خودروهای این دو شرکت در سال جدید همچنان کند خواهد بود.» گفتنی است که بازار خودروی چین بزرگ‌ترین بازار خودروسازان کره‌ای محسوب شده و به دلیل کاهش نرخ رشد اقتصادی این کشور، میزان تقاضا برای خودروهای کره‌ای در بازار چین در 11 ماه نخست سال 2015 با کاهش مواجه شد. اما پس از اعلام دولت چین مبنی بر کاهش میزان فروش هدف به نصف، تقاضا برای خودروهای کره‌ای افزایش یافت. لازم به ذکر است که هیوندای و کیاموتورز هنوز آمار فروش مربوط به ماه دسامبر خود را منتشر نکرده‌اند.

    سایت تولید خودرو در چین و مکزیک

    کیاموتورز دیگر خودروساز کره‌ای در حال توسعه ظرفیت تولید خود در چین و آغاز تولید خودرو در سایت مکزیک خود است. این شرکت قصد دارد مدل Forte Compact خود را در مکزیک تولید کرده و آن را به کشورهایی نظیر آمریکا و آمریکای جنوبی صادر کند. در این رابطه «کیم جین وو» از کارشناسان حوزه صنعت خودرو در شرکت « Korea Investment & Securities» در ارتباط با وضعیت فروش دو خودروساز کره‌ای اظهار داشت: «میزان فروش در سال 2016 میلادی برای هردو شرکت افزایش خواهد یافت.»

    وی ادامه داد: «موضوع دیگری که باید در سال 2016 میلادی مورد توجه قرار داد نحوه حضور برند جنسیس در بازارهای اصلی خودرو مانند آمریکا و نحوه برخورد مشتریان با آن است. موضوع دیگر سرعت عمل کیا در تولید محصولات خود در سایت خودروسازی خود در مکزیک خواهد بود.»

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو