فونیکسریمکسبهتام

حکیمی پور:

ساماندهی حمل و نقل برون شهری تهران ضروری است

عصر خودرو- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساماندهی حمل و نقل برون شهری باید در کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران بررسی شود.

ساماندهی حمل و نقل برون شهری تهران ضروری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، احمد حکیمی پور با اشاره به اهمیت صنعت حمل و نقل به عنوان صنعتی مرتبط با تمام صنایع گفت: صنعت حمل و نقل بار به عنوان بخشی از این صنعت که سطح خرد آن با فعالیت بازار شهری داشته و پایه اصلی این بازار محسوب می شود از سال 91 با چالش جدی روبرو شده است.
    او گفت: به دنبال رأی کمیسیون تبصره بند 20 ذیل ماده 55، تعداد زیادی از مؤسسات و شرکت های حمل و نقل بار تهران که عمدتا در مناطق 12، 15 و 16 شهرداری تهران مستقر هستند در تاریخ چهارم تیر ماه 91 با اخطاریه ای روبرو شدند.
    حکیمی پور با بیان اینکه به شرکت های یادشده تنها 60 روز فرصت داده شد واحد صنفی خود در این محل ها را تعطیل و به مکان دیگری منتقل کنند تأکید کرد: هدف از این اقدام جلوگیری از ایجاد آلودگی زیست محیطی، آلودگی صوتی و ایجاد رفاه و آسایش شهروندان ساکن در این مناطق عنوان شده است.
    او گفت: این موضوع قابل قدردانی است اما باید دید واقعیت عملی ماجرا و پیامدهای آن تا چه اندازه با هدف مذکور تطابق داشته و می توانند آن را محقق کنند.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اکنون حدود 60 شرکت و مؤسسه حمل و نقل خرده بار در سطح شهر تهران فعال هستند که در حدود دو کیلومتری از مراکز توزیع بار بازار، مراکز تجاری و عمدتاً در خیابان های شوش، فداییان اسلام، مصطفی خمینی، مولوی و ری مستقر هستند.
    او گفت: براساس آمار رسمی سازمان حمل و نقل کشور، در سال 92 این گروه نزدیک به سه هزار و 440 هزار تن خرده بار از مجموعه 28 هزار و 111 هزار تن کل محمولات استان تهران را جابجا کرده است که این میزان بیش از 30 درصد خرده بار کل کشور را شامل می شود.
    حکیمی پور گفت: با توجه به شواهد و قرائن موجود، تصمیم برای وادار کردن شرکت ها و مؤسسات این صنف به تخلیه مکانی که بیش از 70 سال محل استقرار و فعالیت آن ها بوده ، تصمیمی بسیار عجولانه و غیر کارشناسانه به نظر می رسد، زیرا در کنار دستور به تخلیه و جابجایی، هیچ مکان تازه ای برای جانمایی مجدد این مؤسسات و شرکت ها تعیین نشده است.
    او گفت: از طرف دیگر ابعاد آشکار و ضمنی این مسأله و تبعات منفی آن به اندازه کافی مورد توجه و تحلیل قرار نگرفته است، حال آنکه پیامدهای این اقدام نه تنها اعضای این صنف، بلکه مردم به عنوان مصرف کنندگان کالاهایی که از طریق این شرکت ها و موسسات توزیع می شود و همچنین کل اقتصاد بازار را درگیر خواهد کرد.
    حکیمی پور گفت: این موضوع صرفاً یک مسأله شهری نیست بلکه ابعاد ملی دارد که تاکنون از مسیر نادرستی پیگیری شده و اکنون ضروری است هر چه سریع تر آن را در کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران مطرح کرد.
    ناِئب رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران برای حل این مسأله پیشنهاد داد همان اقدامی که در زمینه انتقال میدان میوه و تره بار تهران صورت گرفت در این مورد نیز تکرار شود و صنف حمل و نقل خرده بار از این مرکز به مکانی نزدیک تهران منتقل شود که فاصله زیادی از بازار و مراکز تجاری واقع در مرکز شهر نداشته باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط