فونیکسریمکسبهتام

نسخه جدید آلپاین افسانه ای رنو فوریه می آید

عصر خودرو: شرکت رنو قصد دارد که در ۱۶ فوریه امسال نسخه جدیدی از خودرو اسپرت آلپاین را عرضه کند.

نسخه جدید آلپاین افسانه ای رنو فوریه می آید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رود اند تراک، هواداران خودروهای اسپرت فرانسوی در فوریه امسال دلایل زیادی برای هیجان خواهند داشت.

دو شرکت رنو و کاترهام اولین بار در سال 2012 همکاری خود را برای تولید مشترک یک خودرو  اسپرت اعلام کردند اما راه این دو شرکت از آن زمان به بعد از هم جدا شد.
این در حالیست که گفته می شود کاترهام همچنان یک خودرو جدید را که نتیجه این همکاری است عرضه خواهد کرد ولی زمان این رونمایی هنوز معلوم نشده است.

گزارش ها حاکی از اینست که  رنو به یاد خودرو افسانه ای A110، آلپاین جدید خود را A120 نامگذاری خواهد کرد. این خودرو از یک موتور چهارسیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ برپایه موتور کولیو هاچ بک بهره می برد که قدرت خیره کننده 250 اسب بخار را برای آن به ارمغان می آورد.
وزن سبک یکی از اولویت های تولید در شرکت رنو است و این باعث شده که آلپاین جدید فرانسوی تنها 1110 کیلو وزن داشته باشد.

اگر این آمار درست باشد آلپاین به لحاظ وزنی رقیبی برای پورشه کیمن و آلفارومئو 4C خواهد بود. همانند 4C موتور رنو آلپاین در وسط این خودرو تعبیه شده است و تنها با گیربکس اتوماتیک دو کلاچی عرضه خواهد شد.
رنو در سالهای اخیر دو آلپاین مفهومی عرضه کرده است: A110-50 به یاد A110 را در سال 2012 و کانسپت Celebration را در سال 2015.

مشخص نیست که آیا خودرو اسپرت جدید آلپاین به بازار آمریکا برسد زیرا رنو سالهاست که هیچ خودرویی را در آمریکا نفروخته است. A110 یکی از بزرگترین خودروهای اسپورت دهه 1960 و 1970 است و بنابراین جایگزین آن باید شایستگی زیادی داشته باشد تا بتواند با آن رقابت کند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم