فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارى مشهد؛

ظرفیت پارک خودرو در میدان شهدای مشهد به ۱۰۰۰ عدد رسید

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارى مشهد گفت: با افتتاح پارکینگ شهید هاشمی‌نژاد ظرفیت پارک خودرو در میدان شهدا به هزار فضای پارک برای خودرو رسید.

ظرفیت پارک خودرو در میدان شهدای مشهد به ۱۰۰۰ عدد رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، هوشنگ غلام‌زاده ظهر دوشنبه در آیین بهره بردارى از پایانه و توقفگاه شهید هاشمی‌نژاد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: پایانه و توقفگاه شهید هاشمی‌نژاد با ظرفیت 300 جای پارک خودرو فضاى پارکینگ در میدان شهدا را به هزار فضای پارک خودرو می‌رساند.

    وى با بیان اینکه اگر پروژه به صورت کامل افتتاح شود ظرفیت پارک خودرو به شش هزار فضاى پارک مى رسد، افزود: در حال حاضر 30 هزار فضاى توقفگاهى در مشهد وجود دارد که  11 هزار و 343 توقفگاه توسط شهرداری شاخته شده و 18 هزار توقفگاه نیز متعلق به بخش خصوصی است.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: همچنین تاکنون 14 پایانه در مشهد فعال هستند که از میان آنها 9 پایانه نیز به صورت خطى در خیابان ها قرار گرفته اند.

    وی با ابراز امیدوارى از افتتاح پایانه شهید گمنام در دهه فجر اضافه کرد: جهت حل مشکلات ترافیکی شهر مشهد این پایانه‌های خطی باید تبدیل به پایانه‌هایی مانند شهید هاشمی‌نژاد شوند.

    غلام‌زاده ابراز کرد: همچنین در حال حاضر بیش از 40 معبر در مشهد به عنوان توقفگاه حاشیه ای وجود دارد که روزانه بیش از 100 هزار خودرو از این توقفگاه ها استفاده مى کنند.

    وی از توقف 73 درصدى خودروها در نیم ساعت نخست در توقفگاه هاى حاشیه اى خبر داد و گفت: توقف خودرو در هر معبر طی نیم ساعت نخست رایگان است و بطور متوسط بیشتر خودروها روزانه کمتر از نیم ساعت و به صورت رایگان از فضای توقفگاه حاشیه ای استفاده می کنند.

    معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: طبق مصوبه شوراى اسلامى شهر مشهد تا پایان سال 95 باید 118 معبر با ظرفیت 26 هزار و 700 توقفگاه در حاشیه معابر شهر مشهد ساخته بشود که در این خصوص تاکنون سه هزار و 747 توقفگاه در دست ساخت مى باشد.

    وى عنوان کرد: شهردارى مشهد به منظور رساندن میانگین سنى ناوگان حمل و نقل عمومى خود به هشت سال باید سالانه 250 اتوبوس به ناوگان خود اضافه کند که این مهم نیازمند اعتبارات ملی و استانی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو