فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد

رهاسازی بیش از ۳۲۰۰ خودرو در برف مانده

نجات قریب به ۱۷ هزار نفر از برف و کولاک

عصر خودرو- رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به بارش برف و کولاک در ۲۱ استان کشور گفت: در این استان‌ها بیش از ۳۲۰۰ خودرو از برف رهاسازی شده و نزدیک به ۱۷ هزار نفر نیز از برف و کولاک نجات پیدا کردند.

رهاسازی بیش از ۳۲۰۰ خودرو در برف مانده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ناصر چرخساز از بارش برف و کولاک در 21 استان کشور و امدادرسانی به هموطنان از نهم دی تا 14 دی خبر داد.

    وی گفت: در استان‌های آذربایجان غربی آذربایجان شرقی، اصفهان، اردبیل، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان شاهد بارش برف و کولاک بودیم.

    رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در 121 جاده اصلی کشور امدادرسانی صورت گرفته است گفت: در این جاده‌ها و جاده‌های فرعی و روستایی به 16 هزار و 679 نفر امدادرسانی شده و 2400 نفر به صورت اضطراری اسکان یافتند.

    وی با اشاره به درمان 34 مصدوم در برف و کولاک به صورت سرپایی گفت: 50 نفر شامل 16 زن باردار و 34 بیمار نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

    چرخساز همچنین به رهاسازی 3 هزار و 281 خودرو از برف نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ٢ هزار و ١٤٣ تخته پتو، 1600 بسته غذایی، 960 آب معدنی، 580 قوطی کنسرو، 2700 قرص نان، 180 کیلوگرم خرما و 1600 بسته بیسکوییت میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

    وی به وقوع سیل و آبگرفتگی در 12 استان نیز اشاره کرد و گفت: اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، سیستان، خوزستان، فارس، کهگیلویه، کرمان، گلستان، مازندران و هرمزگان دچار سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

    رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: 1500 سیل زده امدادرسانی شده و 35 نفر نیز به صورت اضطراری اسکان یافتند.

    وی با بیان اینکه 25 نفر از سیل نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده اند گفت: 20 مصدوم نیز امدادرسانی شده و از 26 واحد مسکونی نیز تخلیه آب صورت گرفته است.

    به گزارش فارس، در حالی امدادرسانی‌ها انجام می‌شود که دولت هنوز ریالی از بودجه 700 میلیاردی امداد و نجات در سال جاری را پرداخت نکرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو