فونیکسریمکسبهتام

خودرو برقی و هیبریدی(۱۶۹)

رشد ۷۵ درصدی تحویل خودروهای برقی

عصر خودرو- شرکت آمریکایی تسلا موتورز که در ساخت خودروهای برقی پیشرو است در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۷۴۰۰ و در کل سال ۵۰۵۸۰ دستگاه خودرو تحویل داد که مطابق با پیش بینی‌ها بود.

رشد ۷۵ درصدی تحویل خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، این شرکت که در کالیفرنیا مستقر است، حدود 75 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل خودروی "مدل اس" تحویل داد.

    شمار خودروهای تحویل داده شده از سوی تسلا در سه ماهه چهارم مطابق با پیش بینی این شرکت برای تحویل 17 تا 19 هزار خودرو در مدت مذکور بود.

    تسلا اعلام کرده است تحویل شاسی بلند جدید "مدل ایکس" طبق مراحل اولیه تولید پیش می‌رود و این شرکت نخستین دستگاه از این خودرو را در سپتامبر تحویل داد.

    این خودروساز برقی تا آخرین هفته سال 2015، تعداد 238 "مدل ایکس" در هفته تولید می‌کرد.

    اگرچه استقبال جهانی از خودروهای برقی کند بوده اما تسلا در عرصه خودروهای برقی لوکس پیشتاز بوده است و مطمئن است که عملکرد عالی و طراحی شیک و جذاب، اقبال خودروهایش را در میان رقیبان بی‌شمار افزایش می‌دهد.

    سرمایه گذاران روی "مدل ایکس" که یک شاسی بلند طراحی شده برای رقابت با خودروسازان لوکس است، برای سودآور شدن تسلا پس از سالها ضرر حساب می‌کنند.

    عرضه "مدل ایکس" نقطه عطفی برای تسلا به شمار می‌رود زیرا اکنون علاوه بر سدان "مدل اس" که در سال 2012 به بازار عرضه شد، مدل دومی را هم تولید می‌کند.

    الون ماسک، مدیرعامل تسلا در ماه سپتامبر برآورد کرده بود که 25 هزار مشتری خودروی 144 هزار دلاری "مدل ایکس" را سفارش داده اند و هشت تا 12 ماه طول خواهد کشید تا این شاسی بلند را دریافت کنند.

    این خودرو که دو موتور برقی دارد قادر است با هر بار شارژ، حدود 400 کیلومتر مسافت را طی کند و درهای معروف به "بال عقاب" دارد که به جای اینکه به طرفین باز شوند، رو به بالا باز می‌شوند و صندلی‌هایش به صورت جداگانه قابل تنظیم هستند.

    طبق پیش بینی مدیرعامل تسلا، این شرکت تا سال 2020 به هدف فروش 500 هزار دستگاه دست خواهد یافت و انتظار دارد این هدف با معرفی خودروی آینده اش که مدل ارزان قیمت "مدل 3" است و در سال 2017 روانه بازار می‌شود، محقق شود.

    در حال حاضر "مدل ایکس" در بازار خودروهای شاسی بلند لوکس تمام برقی تنهاست و نزدیک‌ترین رقیبش شاسی بلند هیبریدی پورشه کاین است که قیمتش از 77 هزار و 200 دلار آغاز می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو