فونیکسریمکسبهتام

طلب قطعه‌سازان پس از فروش خودروهای اقساطی وصول می‌شود

درهای اقتصاد خودرو برای ورود کالاهای مشابه در کشور بسته شود

عصر خودرو- عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان متعهد شدند پس از فروش خودروهای اقساطی طلب قطعه سازان را پرداخت کنند،گفت: ورود قطعات خارجی خودرو در زمانی که تولید داخلی مشابه داریم به کشور ممنوع است.

درهای اقتصاد خودرو برای ورود کالاهای مشابه در کشور بسته شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، حسین گروسی  درباره بدهکاری خودروسازان به قطعه سازان،خاطر نشان کرد: با توجه مشکلات اقتصادی قطعه‌سازان انتظار می رود مدیران  شرکت‌های خودرو سازی پس از فروش خودروهای اقساطی  با تزریق منابع مالی به قطعه سازان شرایط اقتصادی این قشر کاربردی  را  در صنعت خودرو را سرو سامان دهند.
    نماینده مردم شهریار درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  پس از فروش اقساطی خودرو انتظار می رود هماهنگی اقتصادی میان قطعه سازان و مدیران خودرو شکل بگیرد،تصریح کرد: قانون حمایت از قطعه سازان داخلی با نگاهی تصویب شده است که کالاهای خارجی که محوریت تولید داخلی  دارند از چرخه واردات حذف شوند.

    گردش نقدینگی درصنعت خودرو باید به سرمایه نقد تبدیل شود

    گروسی ادامه داد: با بهادادن به تولید داخلی درصنعت خودرو نقدینگی به سمت تولید حرکت می کند؛زیرا زمانی که سرمایه به سمت تولید جریان پیدا کند فرصت های شغلی ایجاد شده که می تواند برای ما ارزش افزوده اقتصادی ایجاد کند.

    وی  با بیان اینکه متاسفانه لوازم یدکی چینی بی کیفیت صتعت خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد، یادآورشد: ما  باید از  واردات یا قاچاق  لوازم یدکی چینی بی کیفیت جلوگیری  کنیم  و بدیهی است که برای این مهم  باید یک نقشه راه اقتصادی  ترسیم کنیم  .
    گروسی  ادامه داد: گردش نقدینگی درصنعت خودرو باید به سرمایه نقد تبدیل شود  و این در حالی است که به سادگی می توانیم  با حمایت از قطعه ساز سرمایه  نقد را وارد بازار خودرو کنیم.


    درهای اقتصاد  خودرو برای ورود کالاهای مشابه در کشور بسته شود

    عضو کمیسیون صنایع و معادن  مجلس ،یادآورشد: برای حمایت از خودروساز باید درهای ورودی  اقتصاد خودرو برای ورود کالاهای مشابه در کشور بسته شود  تا فضای برای خلاقیت فارغ التحصیلان رشته های صنعتی به نحو مطلوب مهیا شود تا علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی ،شاخص اقتصادی صنعت خودرو  را  نیزافزایش دهیم.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛بیش از نیمی از کارخانه‌ها در حوزه قطعه سازی تعطیل شده و یا با توان و ظرفیت کمتر از 30درصدی خود کار می‌کنند واین در حالی است که  وقتی قطعه‌سازان داخلی می‌توانند تولیدی باکیفیت‌تر و ارزان‌تر از مشابه خارجی داشته باشند، چه‌اصراری به خرید از قطعه‌سازان خارجی است؟
    واین در حالی است که  قطعه‌سازان داخلی تولیدی باکیفیت‌تر از مشابه خارجی دارند،اما چرا خودروسازان طلب قطعه‌ساز خارجی را نقداً پرداخت می‌کنند، اما به‌فکر طلب قطعه‌ساز داخلی نیستند.
    بدیهی است که مواد اولیه قطعه‌سازان با توجه به نوسانات نرخ ارز و وضعیت اقتصادی کشور روز به روز گران‌تر می‌شود، اما خودروسازان طلب قطعه‌ساز داخلی را بر اساس همان خرید چند ماهه گذشته خود به‌صورت نسیه پرداخت می‌کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو