فونیکسریمکسبهتام

پس از هلند؛ اتوبان دوچرخه سواری آلمان هم افتتاح شد

عصر خودرو- اولین اتوبان دوچرخه سواری در آلمان افتتاح شد پیش بینی می شود ساخت این اتوبان تعداد خورو هایی که تردد می کنند را به طور روزانه ۵۰ هزار کاهش دهد.

پس از هلند؛ اتوبان دوچرخه سواری آلمان هم افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از یورونیوز، برای استفاده از انرژی های پاک این روز های جهان وارد چالش جدیدی شده است، یکی از روش های انجام اینکار استفاده کمتر از خورو است.

     این رویای هر دوچرخه سواری است؛ نه چراغ قرمزی، نه کامیونی، فقط یک راه صاف که اجازه می دهد باد به سمت صورت شما بوزد. به اولین اتوبان دوچرخه آلمان خوش آمدید. طرفداران این اتوبان مخصوص به دوچرخه سواری را پاسخی به ترافیک و آلودگی هوا می دانند.

    به عنوان قسمتی کوچک از آینده ای با حمل نقل سبز آلمان این اتوبان 5 کیلیومتری مخصوص دوچرخه را افتتاح کرده است، قرار است طول این اتوبان به 100 کیلومتر برسد.

    این اتوبان 10 شهر غربی آلمان مانند دویسبورگ، بوخوم و هام و 4 دانشگاه را به هم متصل می کند.

    حدود 2 میلیون نفر در اطراف این اتوبان زندگی می کنند و می توانند از آن برای رفتو آمد های روزانه استفاده کنند.

    به کمک دوچرخه های برقی، این راه باید به طور روزانه حدود 50 هزار خودرو را از خیابان های آلمان کم کند.

    این خلاقیت که ابتدا در هلند و دانمارک شروع شد اکنون دارد به مناطق آۀمان می رسد.

    مرکز بانکی فرانکفورت در حال برنامه ریزی یک مسیر 30 کیلومتری به جنوب دارمشتات است، مونیخ برنامه دارد راهیی 15 کیلومتری به سمت مناطق شمالی بسازد و در نورنبرگ هم در حال مطالعه هست که آیا امکان این وجود دارد راهی به که از 4 شهر عبور می کند ساخته شود یا نه.

    در پایتخت آلمان شورای شهر چراغ سبزی نشان داد تا راهی به جنوب غرب شهر زهلندورف وصل شود.

    راه های جدید ارتقا لوکس راه های یک خطی است برای دوچرخه ها است که درخت های منجر به کاهش سرعت آن می شد و گاهی ممکن بود به طور ناگهانی و خطرناکی وارد خطوط اتوبوس ها شود.

    این راه های جدید 4 متر عرض دارند و معمولا توسط پل ها و زیر گذز ها از خیابان ها عبور می کند.

    مانند بسیاری از پروژه های دیگر این پروژه هم زیر فشار هایی است مخصوصا وقت از لحاظ قسمت های مالی این پروژه بررسی شود.

    در آلمان وضعیت پیچیده است زیرا با اینکه وظیفه دولت فدرال ساتن راه ها است ولی وضعیت زیر بنا های دوچرخه سواری مسئولیت مفامات محلی است.

    یک کارشناس گفت که برای ساخت اتوبان 100 کیلومتری قرار است 196 میلیون دلار هزینه شود. او با اشاره به مشکلات مالی گفت: بدون حمایت، این پروژه هیچ شانسی ندارد.

    مسئول این کار در مونیخ هم در این رابطه گفت: اتوبان های دوچرخه در آلمان جدید است، ما باید قسمتی جدیدی برای پرداخت هزینه آن پیدا کنیم.

    باشگاه دوچرخه سواران آلمان میگوید به این علت که 10 درصد مسافرت های آلمان با دوچرخه انجام می شود، باید 10 درصد هزینه حمل نقل به قسمت دوچرخه سواری داده شود.

    رئیس این باشگاه در این رابطه گفت: ساختن اتوبان های بیشتر در آلمان دستوری از سال های 1960 است که زندگی را تحدید می کند، هیچکسی خودرو های بیشتری در شهر نمی خواهد.

    گفتنی است جاده سولا در هلند اولین جاده دوچرخه سواری است که با نصب پدهای خورشیدی، انرژی فراتر از انتظار تولید کرده است
    این جاده در ماه نوامبر سال 2014 با هدف تولید الکتریسیته افتتاح شده و مهندسان با قرار دادن پدهای مجهز به سلول‌های خورشیدی روی جاده ای که دوچرخه سواران از آن عبور می‌کنند موفق به تولید 3 هزار کیلو وات برق در عرض 6 ماه شدند که در نوع خود بی نظیر است.
    این میزان برق معادل برق یک سال یک خانه مسکونی است.

    گفتنی است جاده سولا به طول 70 متر طراحی و تعبیه شده است و اگر این طول افزایش یابد، قطعاً تولید برق بیشتری انجام خواهد شد.
    استفاده از پنل های خورشیدی 2.5 در 3.5 متری با لایه شیشه ای 1 سانتی متری که سلول‌های خورشیدی سیلیکونی کریستال شده زیر آن نصب شده، اساس این ابداع است تا حداکثر انرژی دریافت شود. ضمنا مسائل ایمنی حین حرکت نیز در نظر گرفته شده و استاندارد سازی شده است.

    به طور کلی ساخت اینگونه جاده ها چه به هدف تولید انرژی خورشیدی چه به هدف کاهش خودرو ها منجر به کاهش استفاده از سوخت های فسیلی می شود و این شاید به اینکه دما کره زمین گرم نشود کمک کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو