فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۱۹»

تغییر شاخص‌های آلودگی هوا در برنامه استانداری

عصر خودرو- معاون عمرانی استانداری تهران از ارسال نامه‌ای مبنی بر تغییر شاخص‌های آلودگی هوا برای معاون اول ریاست جمهوری، وزیر بهداشت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

تغییر شاخص‌های آلودگی هوا در برنامه استانداری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، حسن کریمی  گفت: نامه‌ای توسط استانداری تهران تهیه شده که در آن پیشنهاد تجدید نظر در برخی شاخص‌های آلودگی هوا مطرح شده است.

    وی افزود: بی تردید در تهران دیگر به شاخص 200 که هوای بسیار ناسالم را نشان می‌دهد نخواهیم رسید و باید بر روی عدد 100 به عنوان شاخص ورود به شرایط اضطرار برنامه ریزی کنیم؛ اما برای استفاده از ایستگاهی که بالاترین شاخص را نشان می‌دهد به عنوان مبنا به جای میانگین شاخص ایستگاه‌ها چنین امکانی وجود ندارد چرا که این موضوع باعث افزایش تعطیلی مدارس خواهد شد.

    وی تاکید کرد: قطعا سلامت اصل است اما تحصیل دانش آموزان نیز نکته بسیار قابل اهمیتی است؛ در تصمیمات کمیته مواقع اضطرار آلودگی هوا نیز برآیند نظرات دستگاه های عضو در نظر گرفته می شود و مصوبات این کمیته اعلام می شود.

     در حال حاضر در کشورمان شاخص ها از استانداردهای بین المللی تبعیت نمی کنند و استانداردهای ملی ملاک عمل کمیته اضطرار آلودگی هوا قرار گرفته است به طوری که میانگین شاخص همه ایستگاه های سطح استان به عنوان شاخص آلودگی هوا در نظر گرفته می شود و تصمیم گیری ها بر اساس این عدد انجام می شود در حالی که در استانداردهای بین المللی بالاترین شاخص در میان ایستگاهای موجود به عنوان مبنا قرار می گیرد.

    معاون عمرانی استانداری تهران همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه ساخت و سازها در تهران موجب آلودگی هوا نیست گفت: بلند مرتبه سازی در منطقه 22 که به عنوان ریه های تنفسی تهران تعیین شده بود جلوی تخلیه آلاینده ها از شهر تهران را گرفته است. در حقیقت قرار بود این منطقه محل ورود بادهای شهریار به شهر تهران باشد که با بلند مرتبه سازی در این منطقه این امر محقق نشد. در حال حاضر شورای عالی شهرسازی با هماهنگی شهرداری و شورای شهر تهران موضوع بلند مرتبه سازی در منطقه 22 کنترل شده است.

    کریمی ادامه داد: متاسفانه پروانه هایی از گذشته برای ساخت و ساز در این منطقه صادر شده است که در دست مردم قرار دارد و باعث می شود هر روز شاهد رشد یکی از برج های بلند در منطقه 22 باشیم.

    وی درباره اظهارنظر رییس شورای شهر تهران مبنی بر اختصاص بودجه برای حمل و نقل عمومی توسط دولت گفت: بی تردید این حرف کاملا درست است؛ دولتی که روزانه چندین میلیون بشکه نفت با قیمت 140 دلار به فروش میرساند و مورد حمایت آقای چمران بود و شهردار نیز منتخب ایشان بود. آیا در آن زمان موضوع حمل و نقل اولویت نبود و نباید این کمک ها انجام می شد؟ اگر در آن روز در این مسیر حرکتی انجام می شد شاید امروز این مشکلات را نداشتیم.

    کریمی تاکید کرد: امروز دولت در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد، یک میلیون بشکه نفت با قیمت 40 دلار به فروش می رساند و از ابتدای آغاز کار در تلاش است حقوق کارمندان و یارانه ها را پرداخت کند؛ البته از اولویت‌های دولت یازدهم توسعه و کمک به حمل و نقل عمومی است؛ اما منابع درآمدی وجود نداشته که به این بخش تخصیص داده شود در حقیقت اینطور نبوده که به همه بخش‌ها بودجه تخصیص داده شود و فقط به شهرداری و حمل و نقل داده نشود.

    وی با اشاره به وجود هماهنگی مناسب میان دولت و شهرداری تهران ادامه داد: در دوسال گذشته درآمدی وجود نداشته که در این بخش ها هزینه شود اگر هم پولی بوده مطالبات پیمانکاران گذشته پرداخت شده است. قطعا پس از بازگشایی اقتصادی و با توجه به اینکه حمل و نقل ردیف بودجه جداگانه دارد حتما به عنوان یک اولویت مورد حمایت دولت قرار خواهد گرفت.


    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو