فونیکسریمکسبهتام

نوسازی ناوگان با وام کم‌بهره

دولت به داد ماشین‌های ۳۵ ساله می‌رسد

عصر خودرو- در شرایطی که با توجه به محدودیت‌های اقتصادی موجود بر سر راه رانندگان وسائل نقلیه عمومی شرایط برای نوسازی ناوگان آنها چندان فراهم نیست، سازمان راهداری اعلام کرده که دولت به منظور برون‌رفت از این شرایط قصد دارد تسهیلاتی با سود مناسب به آنها ارائه کند.

دولت به داد ماشین‌های ۳۵ ساله می‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، براساس اعلام رییس سازمان راهداری در حال حاضر میانگین عمر ناوگان باری و کامیون‌های کشور به بیشتر از 35 سال رسیده است.

     

     

    این در شرایطی است که وضعیت سنی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها نیز چندان اوضاع مناسبی نداشته و بخش قابل توجهی از آنها نیاز به نوسازی فوری دارند.

     

     

    هرچند در این رابطه در ماه‌های گذشته نیز طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی مطرح شده که هدف آنها کمک به نوسازی ناوگان بوده است، اما به‌طور معمول شرایط معدود بانک‌ها در ارائه‌ی تسهیلات از یکسو و سود بالای وام‌ها که به سخت‌شدن شرایط باز پرداخت‌شان می‌انجامد. از سوی دیگر باعث عملیاتی نشدن این برنامه‌ها شده است.

     

     

    حالا و با گذشت چند ماه از طرح‌های گذشته رییس سازمان راهداری اعلام کرده دولت مقدمات نوسازی و بهسازی ناوگان عمومی کشور را فراهم آورده و با توجه به مصوباتی که درباره‌ی کاهش سود این وام‌ها نهایی شده‌اند، می‌توان انتظار داشت این‌بار بخش بیشتری از رانندگان توان نوسازی ماشین‌هایشان را داشته باشند.

     

     

    طبق اعلام کشاورزیان، براساس بند ق تبصره دو قانون بودجه تمام ناوگان مسن کشور باید از رده خارج شوند و وزارت نفت نیز از محل اجرای این قانون تسهیلاتی را به عرصه حمل‌ونقل واگذار کند.

     

     

    آنچه در این میان جدید است صحبت کشاورزیان از تصویب شورای اقتصاد برای کاهش سود بانکی تسهیلات تعویض و از رده‌خارج کردن ناوگان فرسوده است، در صورتی که ارائه‌ی این تسهیلات کم‌بهره اجرایی شود که طبق اعلام رییس سازمان راهداری مقدمات آن با استفاده از منابع داخلی سازمان و همچنین اعطای تسهیلات تا سقف 70 درصد قیمت خودرو برداشته شده متقاضیان می‌توانند نسبت به دریافت وام در این زمینه اقدام کنند.

     

     

    در کنار لزوم نهایی شدن طرح مدنظر وزارت راه و شهرسازی در این زمینه باید واکنش بخش خصوصی و فعالان این حوزه نیز رصد شود تا این‌که در صورت موافقت رانندگان و فعالان عرصه راه طولانی نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور رسما کلید بخورد.

     

     

    ناوگانی که با توجه به هزینه بالا و مصرف سوخت بیش از حد در چند حوزه مختلف به کشور ضربه زده و نوسازی آنها الزامی غیرقابل چشم‌پوشی به حساب می‌آید.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو