فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست

۱۰۰درصد مینی‌بوس‌های تهران فرسوده‌اند

عصر خودرو- عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: ۱۰۰ درصد مینی بوس هایی که در سطح شهر تهران تردد می کند فرسوده هستند.

۱۰۰درصد مینی‌بوس‌های تهران فرسوده‌اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر  با اشاره به تردد هزار و 100 خودروی مینی بوس در سطح شهر تهران اظهار داشت: همه این خودروها فرسوده و آلاینده هستند.

    وی با اشاره به آلودگی هوای تهران و دیگر کلانشهرهای ایران، افزود: آلودگی هوا حاصل چندین سال عدم برنامه ریزی دولت و نادیده گرفتن قانون و مقررات و همچنین عدم توجه به مسائل زیست محیطی است چراکه آلودگی هوا در یک و یا چند روز به وجود نیامده است که بشود آن را چند روزه حل کرد.

    عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر اضافه کرد: بیش از دو دهه اجرای پروژه هایی که مغایرت های زیست محیطی داشته اند باعث به وجود آمدن آلودگی هوای شهر شده است که حتی تنفس را هم از مردم گرفته، به همین دلیل آلودگی هوا نمی توانیم یک ساله برطرف کنیم.

    حقانی ادامه داد: تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد به صورت مقطعی و مسکن هستند که حداقل مردم بیش از این از خانه هاشان بیرون نیاند اما توجه نمی کنیم اگر این روند ادامه دار شود و مردم از خانه های خود بیرون نیایند چه ضربه به تولید کار و شغل آنها وارد می شود.

    وی با بیان اینکه 70 درصد از منابع متحرک علت اصلی آلودگی هوا هستند، گفت: اگر این 70 درصد منابع متحرک مانند صنایع گازسوز خانه ها و کارخانجات استفاده از سوخت فسیلی را کاهش دهند و مانند کشورهای اروپایی بیشتر از برق استفاده کنند می شود آلودگی هوا را مهارکرد.

    عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر افزود: سایر خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت هایی که به صورت شبانه روزی در سطح شهر تردد می کنند باعث می شوند که با سیاست هایی مانند طرح جامع حمل و نقل و ترافیک را اجرا کنیم اما باید زیر ساخت های حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و اتوبوس را افزایش دهیم.

    حقانی با تاکید بر اینکه نیمی از اتوبوس های تهران فرسوده هستند، یادآور شد: بیش از 20 درصد تاکسی های تهران فرسوده و آلایندگی ایجاد می کنند.

    وی با بیان اینکه قانونی در سال 79 برای کاهش آلودگی هوا تصویب شد، تصریح کرد: بند اول این قانون برای توضیح بنزین بدون سرب تنها تا سال 82 اجرایی شد و 30 درصد آلودگی را کاهش داد اما سال 90 یک قانونی مشابه آن به تصویب رسید که هنوز هم اجرایی نشده است.

    عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تاکید کرد: مسئولان کشور به جای اینکه کار اجرایی و عملی انجام دهند برای رفع آلودگی هوا توپ را به زمین یکدیگر پاس می دهند.

    حقانی اضافه کرد: رفع آلودگی هوا در کلانشهرها باید با کمک شهرداری ها و دولت صورت گیرد اما در حال حاضر دولت، مدیریت شهری و شورای شهر هیچکدام نمی توانند کاری در خصوص رفع آلودگی هوا انجام دهند.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح ترافیک در روزهای آلوده شهر فروخته نمی شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو