فونیکسریمکسبهتام

بنزین «۱۳۳۷»

قیمت بنزین افزایش می‌یابد یا نه؟

عصر خودرو- چند روز است سنایورهای مختلفی برای قیمت بنزین در کشور مطرح است بهتر نیست به جای ابزار قیمت عدالت را در کشور فراهم کرده تا تمام اقشار جامعه از حق منطقی خود بهره‌مند شوند.

قیمت بنزین افزایش می‌یابد یا نه؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها سنایوری‌های مختلفی برای افزایش قیمت بنزین در کشور مطرح است به طوری که وزیر نفت از درجه بندی جایگاههای سوخت برای ارائه بنزین چند نرخی خبرمی‌دهد و از سوی دیگر در جمع خبرنگاران حاضر می‌شود و می‌گوید برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در کشور نداریم.

    چند روز پیش وزیر نفت در نشست اتاق بازرگانی به تشریح جزئیات طرح تقسیم بندی جایگاههای عرضه‌ کننده بنزین به "سه" کلاس یا طبقه پرداخت و گفت: درطبقه "یک" این تقسیم بندی، قیمت سوخت به صورت عادی  و یا هر قیمتی که دولت تعیین می کند، عرضه خواهد شد.

    وی افزود: دو طبقه دیگر برحسب خدمات بیشتری که به مصرف کنندگان ارائه می دهند اجازه خواهند داشت که قیمت بیشتری را از مصرف کنندگان دریافت کنند.

    زنگنه با بیان این که ما همزمان به دنبال "برندسازی" جایگاههای سوخت برای شرکتهای داخلی هستیم؛ یادآورشد: قرار است شرکتهایی در داخل کشور تشکیل شوند که هریک چند ده جایگاه را از نظر کیفیت خدمات ارائه شده، ایمنی و کیفیت فرآورده هایی که این جایگاهها ارائه می دهند تحت پوشش قرار دهند؛ هم اکنون نمی توان بیش از چهار هزار جایگاه عرضه انواع سوخت را به صورت جداگانه کنترل کرد.

    زنگنه درباره تغییر نرخ بنزین در سال آینده اظهار داشت:تاکنون هیچ تصمیمی دراین مورد اتخاذ نشده است. البته تصمیم گیری در مورد بنزین در اختیار دولت است و دولت نیز هیچ بحثی در این مورد نداشته است.

    **برنامه ای برای آزادسازی قیمت سوخت نداریم

    وی درباره آغاز طرح برند سازی جایگاه های عرضه سوخت و آزاد سازی نرخ بنزین گفت: دولت برنامه ای برای آزاد سازی نرخ بنزین ندارد.

    نامدار زنگنه اضافه کرد: تشکیل برند در جایگاه های عرضه سوخت به معنای آزاد سازی قیمت ها نیست ؛ در واقع برند سازی ایجاد نوعی ساز و کار برای ارتباط بهتر وزارت نفت با جایگاه داران است و به معنای تغییر نرخ سوخت نیست .

    حال این سوال باقی می‌ماند که آیا افزایش قیمت مجدد بنزین در راه است یا نه؟

    با توجه به اینکه مسولان کشور همزمان با اجرای هدفمندسازی یارانه سعی در تعادل سازی و واقعی قیمت بنزین متناسب با فوب خلیج فارس بودند اما هم‌اکنون قیمت  بنزین در این منطقه پایین‌تر از قیمت مصرفی در کشور ماست حال آیا مسولان برنامه برای تعادل سازی قیمت در کشور ندارند. چرا مدام ما باید به فکر افزایش قیمت کالای استراتژیک در کشور باشیم به جای این ابزار قیمت بهتر است عدالت را در کشور فراهم کنیم تا تمام اقشار جامعه از حق منطقی خود بهره‌مند شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو