فونیکسریمکسبهتام

درخواست پلیس از سازمان محیط‌زیست

بخش قابل توجهی از خودروهای دارای معاینه فنی پایتخت دودزا هستند

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از دودزا بودن بخش قابل توجهی از خودروهای دارای برگه معاینه فنی انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر بر مراکز معاینه فنی و اصلاح استانداردهای آلایندگی در این مراکز شد.

بخش قابل توجهی از خودروهای دارای معاینه فنی پایتخت دودزا هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ مراد مرادی درباره موضوع آلودگی هوا و معاینه فنی خودروهای تهران، گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که 42.5 درصد خودروهای سواری در شهر تهران مدل ساخت‌شان مربوط به کمتر از 5 سال گذشته است. از این رو طبق قانون این خودروها نیازی به معاینه فنی ندارند.

    15 درصد خودروهای پایتخت معاینه فنی ندارند

    وی افزود: از میزان خودروهای باقیمانده بررسی‌های میدانی و کار عملیاتی پلیس نشان می‌دهد که 43 درصد از خودروها نیز برگه معاینه فنی دارند و این در بررسی و کنترل‌های پلیس نیز مشخص شده است از این رو می‌توان گفت که بیش از 85 درصد خودروهای پایتخت دارای برگه معاینه فنی هستند و تنها 15 درصد از خودروهایی که اقدام به تردد در سطح شهر می‌کنند برگه معاینه فنی ندارند.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه این در پاسخ به افرادی است که تنها 10 درصد از خودروها در تهران دارای معاینه فنی هستند، افزود: ضمن اینکه پلیس با این 15 درصد نیز قاطعانه برخورد می‌کند.

    مرادی با انتقاد از خودروهایی که دارای برگه معاینه فنی بوده اما دودزا هستند، گفت: متاسفانه بخش قابل توجهی از خودروهای دارای برگه معاینه فنی دودزا هستند که این موضوع نشان می‌دهد که معاینه فنی به درستی انجام نشده است، از این رو درخواست ما این است که مسوولان مربوطه نظارت خود بر مراکز معاینه فنی را افزایش داده و همچنین تجهیزات این مراکز را استاندارد و به روزرسانی کنند.

    درخواست پلیس از سازمان محیط زیست

    وی همچنین از سازمان محیط زیست نیز درخواست کرد که حدود میزان استاندارد آلایندگی در مراکز معاینه فنی را اصلاح کند.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: در حال حاضر استاندارد آلایندگی در مراکز معاینه فنی یورو 2 و یا حتی کمتر از آن است که این استاندارد باید اصلاح شود.

    مرادی با بیان اینکه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی 20 هزار تومان و خودروهای آلاینده و دودزا نیز 30 هزار تومان جریمه می‌شوند، گفت: علاوه بر جریمه، خودروهای دودزا فک پلاک شده و به تعمیرگاه اعزام می‌شوند.

    وی با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با آلودگی هوا جدی است، تصریح کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی از اولین نیروهایی است که برای مبارزه با آلودگی هوا در معرض آسیب‌های آن قرار می‌گیرند.

    به گفته وی، در 9 ماهه امسال برخورد با خودروهای دودزا 70 درصد افزایش یافته که این نشان‌دهنده جدیت پلیس در برخورد با این تخلفات است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین تاکید کرد که برای پلیس مالکیت و نوع خودرو تفاوتی نداشته و خودروهای حمل و نقل عمومی، خودروهای دولتی، شخصی و... اگر چنانچه دودزا باشند مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو