فونیکسریمکسبهتام

آموزش‌وپرورش واکنش نشان داد

تعطیلی مدارس تنها نسخه مقابله با آلودگی

عصر خودرو-در حالیکه تنها نسخه فوری مسئولان برای مقابله با آلودگی هوا تعطیلی مدارس است، آغاز فصل امتحانات موجب مخالفت آموزش‌وپرورش با تجویز این روش شده است به گونه‌ای که وزیر آموزش‌‌وپرورش می‌گوید:‌ درخواست کرده‌ایم تمام اقدامات را منوط به تعطیلی مدارس نکنند.

تعطیلی مدارس تنها نسخه مقابله با آلودگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، آلودگی هوای تهران برای دومین هفته متوالی نفس کشیدن را برای پایتخت نشینان دشوار ساخت. در سطح شهر به وضوح شهروندانی را مشاهده می‌کنیم که برای در پناه ماندن از هوای آلوده و شاید تنفسی آسان‌تر به ماسک‌‌های فیلتردار پناه برده‌اند.

    آسمان پایتخت روزهاست که به دلیل تجمع آلاینده‌ها تیره شده و تنها نسخه دم دستی مسئولان برای رهایی موقت از داستان آلودگی در زمستان هر سال، تعطیلی مدارس است.

    آلودگی هوا، امسال نیز به سنت چند سال اخیر مدارس را به تعطیلی کشاند و در هفته‌ای که گذشت مدارس 3 روز متوالی تعطیل بودند.

    در هفته جاری نیز هوا،‌ اوضاع مناسبی نداشته و همچنان با آلودگی دست و پنجه نرم می‌کند، از برف و باران هم خبری نیست تا مرهمی شود بر هوای آلوده پایتخت.

    طبق گزارش سازمان محیط زیست، انباشت آلاینده‌ها در روزهای آتی بیشتر از قبل خواهد شد و احتمال تعطیلی مدارس طی روزهای آتی وجود دارد.تعطیلی مدارس به دلیل کاهش میزان تردد، اگر چه می‌تواند تاحدودی منجر به کاهش سطح آلاینده‌ها شود اما سهم به سزایی ندارد.

    از سوی دیگر خانواده‌ها برای حفظ سلامت فرزندانشان و جلوگیری از تردد آنها در هوای آلوده انتظار دارند تا درچنین شرایطی حداقل اقدام مسئولان توجه به سلامت دانش‌آموزان و تعطیلی مدارس در روزهای آلوده باشد.

    آموزش و پرورش همزمان با فصل امتحانات مدارس، چندان موافق تجویز نسخه تعطیلی برای کاهش آلودگی هوا نیست.

    علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی مدارس به‌دلیل آلودگی هوا و لطمه خوردن به درس دانش‌آموزان اظهار داشت: ما نیز با این موضوع موافق هستیم اما برای تمام مسئولان کشور سلامت دانش‌آموزان مهم است اما از مسئولان درخواست می‌کنیم اقدامات دیگری را برای مقابله با آلودگی هوا انجام دهند و تمام اقدامات را منوط به تعطیلی مدارس نکنند که این درخواست را در کمیته اضطرار هوا نیز مطرح کرده‌ایم.

    وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ باید زمان آموزش را منعطف کرد یعنی بتوان سال تحصیلی را یک هفته مانده به مهر آغاز کرد تا در شرایط آلودگی هوا که با تعطیلی مدارس مواجه می‌شویم با مشکل کمبود زمان آموزش و باقی ماندن محتوای کتب درسی مواجه نشویم.

    عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات داخلی نوبت اول دانش‌آموزان یک هفته به تأخیر افتاد، گفت:‌ امتحانات داخلی مدارس که قرار بود از 6 دی برگزار شود به 12 دی موکول شد و این امر به دلیل تعطیلی‌های چند روز اخیر است چرا که برخی مباحث درسی هنوز تمام نشده است.

    در شرایطی که از برف و باران خبری نیست و به دلیل تجمع آلاینده‌ها وضعیت هوا هر روز نامناسب‌تر می‌شود به راهکارهایی جدی‌تر از تعطیلی مدارس نیاز است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو