فونیکسریمکسبهتام

آمار سرقت روزانه خودرو در فرانسه

عصر خودرو- اسمارت‌فورتو، فورد فیستا و پژو ۴۰۶ از جمله مدل‌هایی هستند که این روزها بیش از همه به سرقت می‌روند. بعد از این در فرانسه شاهد سرقت روزانه سه‌خودرو از هر چهار خودرو خواهیم بود، سرقت‌هایی که به‌وسیله یک کمک الکتریکی انجام می‌شود و ارزش کلی خسارت وارده برای بیمه‌کنندگان ۱.۲‌میلیارد‌یورو تخمین زده شده است.

آمار سرقت روزانه خودرو در فرانسه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، روزانه 300 خودرو در خیابان‌های فرانسه به سرقت می‌رود؛ آماری که سرقت سالانه 110 هزار خودرو (برخلاف 108.850 هزار در سال 2014) را شامل می‌شود. ارزش کلی این خسارت برای بیمه‌کنندگان بالغ بر 1.2 میلیارد یورو تخمین زده شده است.

    طبق طبقه‌بندی که به‌وسیله اتحادیه صاحبان خودرو (با 40 میلیون عضو) انجام گرفته، امسال نیز همانند سال گذشته خودروی شهری اسمارت‌فورتو در ردیف اول این طبقه‌بندی قرار دارد. آمار سرقت این مدل نسبت به سال گذشته حتی 3.2 درصد نیز افزایش داشته است. از این پس در فرانسه از هر 10 خودرویی که به سرقت می‌رود بیشتر از یکی از آنها (11.87درصد) یک خودروی هوشمند خواهد بود.

    مدل‌هایی که در فرانسه بیشتر به سرقت می‌رود: فورد فیستا (10.94درصد) و پژو 406 (5.81 درصد) است.مدل‌هایی که سال‌های گذشته در این طبقه‌بندی به چشم نمی‌خوردند در ردیف اول و سوم قرار می‌گیرند. دو مدل خودرو از نخستین مدل‌های توینگو که مدت‌هاست مورد سرقت قرار می‌گیرد، از این پس در جایگاه چهارم و پنجم قرار خواهند گرفت.

    سرقت‌های الکترونیکی

    آمار رو به ازدیاد سرقت خودرو بین ماه‌های ژوئن 2014 و 2015 نشان می‌دهد، این آمار رو به افزایش است.در توضیح علت این افزایش لازم است به سرقت‌های الکترونیکی (mouse jacking) اشاره کنیم. جعبه ساده‌ای که به‌راحتی روی سقف یافت می‌شود کمک می‌کند به‌راحتی به سیستم امنیت خودرو دست پیدا کرده و آن را از کار بیندازند.

    پیر‌شاسری، نماینده تام از طرف 40 میلیون صاحبان خودرو می‌گوید: «این روش کار دزدها را بسیار آسان کرده به‌طوری‌که به‌وسیله یک جعبه الکترونیکی ساده و بدون شکستن قفل می‌توانند کنترل خودرو را در دست بگیرند.» دقت و سرعت این سیستم باعث شده به‌عنوان نخستین شیوه سرقت خودرو شناخته شود به‌طوری‌که در سه ماهه ابتدای سال نزدیک به 4/3‌سرقت‌های خودرو (این رقم در سال 2014، 63 درصد گزارش شده) از این طریق انجام می‌گیرد.

    در مقابل سرقت‌های سنتی مانند سرقت موتور یا شکستن قفل به‌طور چشمگیری رو به کاهش است. در زمان کنونی هیچ پاسخ امنیتی برای پایان دادن به سیستم سرقت الکترونیکی یافت نشده است. نماینده صاحبان خودرو می‌گوید: «این پاسخ باید از طرف سازندگان خودرو باشد. زیرا لازم است سیستم الکترونیکی خودرو که در حال حاضر ایجاد تغییرات و انحراف در آن بسیار ساده است، امنیتی شود.»

    سرقت به‌وسیله سیستم الکترونیکی در زمینه بیمه نیز مشکل‌آفرین است زیرا از آنجا که هیچ ردی از سرقت (مانند شکستن قفل) روی بدنه خودرو باقی نمی‌گذارد فرد دارنده خودرو در اثبات آن با مشکل مواجه شده و در موقعیت سختی قرار می‌گیرد. یکی از وکلای تخصصی در زمینه حقوق دارندگان خودرو می‌گوید برخی بیمه‌کنندگان می‌گویند باید ردی از دزدی روی بدنه خودرو دیده شود، درحالی‌که این سیستم هیچ ردی از خود روی بدنه خودرو باقی نمی‌گذارد، به عبارت دیگر امروزه دیگر هیچ خودرویی به شیوه‌هایی که در قرارداد شرح داده شده به سرقت نمی‌رود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو