فونیکسریمکسبهتام

جدیدترین نوآوری در دنیای خودروها؛

این خودرو واقعا خودران است

مجموعه‌ای با حسگرهای مافوق صوت

عصر خودرو- به عقیده کارشناسان خودروی S P۹۰D را باید بارزترین نمونه نوآوری در دنیای خودروهای خودران به شمار آورد.

این خودرو واقعا خودران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در دنیای خودروهای خودران تاکنون هیچ خودروسازی به اندازه «تسلا» جرأت طراحی و ساخت خودرویی همچون S P90D را نداشته که راننده با خیالی راحت دستهایش را از روی فرمان برداشته و نظاره گر حرکت دقیق و بی نقص خودرو باشد.

    راننده خودکار این خودرو (Autopilot) قابلیتهای زیادی دارد که از آن جمله می توان به ترمز گرفتن، چرخش فرمان و نظایر آنها اشاره کرد، درحالی که راننده پشت فرمان نشسته و با خیال راحت حرکات خوکار خودرو تنها نظاره می کند.

    در این خودرو از مجموعه متنوعی از حسگرها استفاده شده تا خودرو بتواند مسیر حرکتی خود را به درستی تشخیص دهد. در جلوی این محصول، واحد راداری تعبیه شده که همراه با یک دوربین مخصوص خط کشی های جاده را می خواند.

    این مجموعه با 12 حسگر مافوق صوت برد بالای دیگر در تعامل است که نتیجه آن اطلاع لحظه به لحظه خودرو از همه اتفاقای که است که در شعاع 4.8 متری آن روی می دهد. از این رو خودرو می داند که در هر لحظه چه خودروها یا عابران پیاده ای در جلو، عقب و طرفین آن قرار دارند.

    محصول جدید تسلا که در دنیا به طراحی و ساخت خودروهای تمام برقی شهرت دارد، نتیجه تفکر خلاقانه ای است که بر اساس آن همه اقدامات ایمنی در نظر گرفته می شود تا احتمال بروز تصادفات رانندگی به صفر نزدیک شود.

    یکی از مهمترین ویژگیهای این خودرو، حرکت در بین خطوط است. این ویژگی موجب شده تا شانس بروز هرگونه تصادفی به خصوص در جاده های پر پیچ و خم به صفر برسد.

    گروهی از کارشناسان صنعت خودرو این محصول را در جاده های پرپیچ و همچنین پرترافیک ملبورن آزمایش کرده و بر صحت عملکرد این حسگرها مهر تأیید زده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو